بزرگداشت دو هنرمند تاثیرگذار و باسابقه احترام برومند و عباس دوست‌قرین در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودک و نوجوان در اين دوره از برگزاری خود شاهد نكوداشت احترام برومند، گوينده تلويزيون و راديو، بازيگر و صداپيشه و عباس دوست‌قرين نمايشنامه‌نويس و فيلمساز فعال كودكان برگزار خواهد شد.

اين دو نكوداشت همچون دوره‌های پيشين در آيين پاياني جشنواره تئاتر كودک و نوجوان، روز چهارشنبه 15 آذر برگزار خواهد شد.

احترام برومند زاده سال 1326 در تهران، بازیگر، صداپیشه، قصه‌گو، نویسنده و مجری پیشکسوت تلویزیون و رادیو است. او سال 1343 بعد از پایان تحصیلاتش در آموزش و پرورش و موسسه امید فعالیت در حوزه کودکان را آغاز کرد و همزمان به تلویزیون رفت و بیش از یک دهه برای کودکان ایران برنامه اجرا کرد.

او در سال 1359 با همکاری برزگانی همچون احمد شاملو، غلامحسین ساعدی، بابک بیات، مرتضی احمدی و... کاست‌های مطرح «قاصدک»، «بچه‌ها بهار»، «بچه‌ها سلام» را منتشر کرد. این هنرمند در فیلم‌های سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا»، (رسول صدرعاملی)، «وقتی برگشتم» (وحید موسائیان) «سکوت» (ژرژ هاشم‌زاده)، « فروشنده» (اصغر فرهادی) و ... بازی کرده است. برنامه‌های «بازراچه» و «خنده‌سازان» هر دو در راديو ایران، ضبط 100 قصه از کتاب «قصه‌ها و متل‌ها» مصطفی رحماندوست و ... از دیگر فعالیت‌های اين هنرمند است.

عباس دوست‌قرین، زاده دوازدهم تير 1350 است. او نمایشنامه‌نویس و فیلمساز است و فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را از سال 1365 در سینمای جوان همدان آغاز كرده است.

دوست‌قرين فعالیت نمایشنامه‌نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره‌های ملی را از سال 1370 آغاز كرد و از سال 1378 به عنوان نویسنده و کارگردان در مراکز صدا و سیما مشغول به كار شد. او مدرس فیلمسازی، عکاسی، نمایش خلاق و نمایشنامه‌نویسی در امور تربیتی، فرهنگسراها و ديگر مراکز فرهنگی است. عباس دوست‌قرين در جشنواره‌های مختلف ملی جوايز گوناگوني را كسب كرده است.

بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللی تئاتر كودک و نوجوان ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 15 آذر در تالار اصلي مجتمع فرهنگي هنری بوعلی سينای همدان به کار خود پایان می‌دهد و نكوداشت اين دو هنرمند در همين مراسم برپا خواهد شد.

بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللی تئاتر كودک و نوجوان به دبيری مريم كاظمی از 10 تا 15 آذر در شهر تاريخی همدان برگزار می‌شود.

58242

منبع: خبرآنلاین