ناصر پلنگی با حضور در کافه خبر با بیان اینکه هنر و انقلاب را نمی توان در کنار هم به کار برد، تاکید کرد انقلاب در ذات هنر موجود است و هنرمند با حضور دائم خود در متن رویدادها می‌توانند انقلاب‌گر باشد.

Video/Audio Link

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر پلنگی نقاش و مجسمه‌ساز با سابقه، به تازگی نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان «خاطره‌های قومی» در گالری آریانا برپا کرده بود. او به همین بهانه مهمان کافه خبر شد و درباره این نمایشگاه و آثارش و همچنین دوران فعالیت هنر‌ی‌اش از آغاز تا امروز سخن گفت.

او در این گفت‌وگو درباره مفهوم هنرمند انقلابی و اینکه آیا این مفهوم مورد قبولش است یا خیر، چنین توضیح داد: «در مصاحبه‌ای که سه دهه قبل در موزه هنرهای معاصر داشتم، اعلام کردم هنر و انقلاب را نمی‌توانیم در کنار یکدیگر هم‌واژه کنیم. برای همین از یک هنر همگرا صحبت کردم و الان هم به این مسئله نگاه می‌کنم.»

پلنگی همچنین گفت: «هنر در ذاتش انقلاب است و مانند عرفان می‌ماند.»

این هنرمند همچنین واژه گروه هنرمندان انقلابی را که در آن زمان به او و چند تن دیگر منسوب می‌شد و اینکه آن‌ها تمامی امکانات را در دهه اول در اختیار گرفته بودند، غیرصادقانه توصیف کرد و گفت: «اگر امکانات امروز این هنرمندان را بنگرید مشاهد می‌کنید که چیزی در اختیار ندارند و بیشتر خدمت کردند و افرادی که از این دوستان به عنوان پل استفاده کردند به جایی رسیدند.»

مشروح گفت‌وگوی ناصر پلنگی در کافه خبر به زودی منتشر خواهد شد.

58243

منبع: خبرآنلاین