شعبده باز بین المللی ایرانی مقیم کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه "ژان گروپ" برای دومین بار در شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا با اجرای تکنیک شعبده بازان جهانی، یکی از بناهای معروف تبریز را غیب کنیم!

به گزارش خبر آنلاین ،جواد اکبری ،در جمع خبرنگاران درمورد پیشنه ی شعبده بازی گفت : حدود 2700 سال قبل در مصر هنر شعبده بازی روی صحنه رفته است ،نصف کردن انسان به دو قطعه برای نخستین بار در انگلستان به روی صحنه رفته است .

وی افزود : هنر شعبده بازی یکی از هنرهای دیرینه در جهان شناخته شده است .

این شعبده باز در خصوص شایعات به وجود آمده در مورد نیروهای خاص افراد گفت : در برخی برهه های تاریخی  شعبده بازی با جادوگری اشتباه گرفته شده اما هیچ شعبده بازی نمی تواند ادعا کند نیروی خاصی دارد چون همچین چیزی دروغ است .

اکبری همچنین از چن تن از افراد بنام این رشته که در دنیا مطرح شده اند نام برد و افزود :دیوید برین ، دینامو  بنتیل ، کریس انجلید  که اسامی اینها در در کتاب گینس نیز ثبت شده است .

شعبده باز ایرانی با اظهار اینکه شعبده بازی همچون نقاشی و خوانندگی هنر تمام و بی کران است تصریح کرد : بالغ بر یک میلیون نفر شعبده باز در جهان داریم .

این هنرمند در مورد شروع فعالیت خود را در این عرصه چنین توضیح داد و گفت : حدود 20 سال پیش فعایت خود را در شهر و دیار خود زیر نظر اساتید تبریزی شروع کرده سپس با تهران و خارج از کشور ارتباط برقرار کرده ام .

وی فعالیت های گروه زان چنین تشریح کرد :با تلاشهای گروه و تمرینات مداوم در آستانه دومین اجرای خود می باشیم ، گرچه این هنر یکی از پرهزینه ترین هنرهاست ولی در اجرای این هنر پر هزینه کم کاری نکرده ایم ، زیرا که اولویت اصلی رضایت مندی و خوشحالی مخاطب است .

اکبری افزود : در حال حاضر 12 نفر در گروه فعالیت دارند که هدف اصلی سرعت و مهارت است و هیچ نیروی جادویی و خاصی دخیل نیست .

وی گفت : تاکنون هیچ گروهی بهتر از این گروه کار نکرده و تلاش خواهیم کرد هنواده بهترین باشیم.

این شعبده باز گفت : ما همواره شعبده بازی در ر برنامه های جنگ بصورت میان برنامه دیده بودیم ولی ما موفق شدیم برای اولین بار این هنر را به روی صحنه ببریم،این بار موفق شدیم برای دومین بار از 9 دی ماه این برنامه را به اجرا بگذاریم .

وی افزود : تاکنون هیچ شعبده بازی به تنهایی با گروه اختصاصی اجرا نداده فقط تنها در تهران اخیرا 5 شعبده باز باهم برنامه ای بصورت فستیوال اجرا کردند.

وی در راستای تبریز 2018 بیان کرد : در نطر داریم در راستای برنامه های تبریز 2018 چند تفر از شعبده بازان تبریزی را با حمایت مسئولان به تبریز بیاورند و به اجرای برنامه بپردازند در جهت جذب گردشگر ان داخلی و خارجی به کهن شهر تبریز داشته باشیم .

وی خاطر نشان شد: بالغ بر 50 درصد بازیهای ما در حد کارهایی که دیوید کاپرفیلد و ... شعبده بازان اروپایی کار کرده اند برای همشهریان عزیزمان اجرا می کنیم و در این کار چیزی از دیگران کپی نکرده ایم .

شعبده بازی از کوچه بازار وارد هنر شد

رئیس انجمن شعبده بازان کشور جمهوری آذربایجان گفت : شعبده بازی هنری است که از کوچه بازار به روی صحنه وارد شده است و اینک جایگاه بهتری در هنر دارد.

توفیق اسکندری در جمع خبرنگاران گفت :برای این هنر تاریخ دقیقی قید نشده است ، انسان از بدو آفرینش به برخی کارهای اسرار آمیز علاقه داشته و نگاه راز داری انداخته و آن را معجزه ای از سوی خالق بشریت دانسه است .

اسکندری تاریخ شعبده بازی را به زمان فرعون دانست و گفت : در زمان حکومت فرعون در ورقه پاپیروسی هنر شعبده بازی درج شده است ؛ نتیجه های حاصل بدست آمده نشان از آن است که در آن زمان این هنر وجود داشته است .

وی در مورد تکنیک های شعبده باز گفت : شعبده بازی از تکنیک های خاص و سختی برخوردار است و در دل این تکنیک ها علم های ریاضی , شیمی ، فیزیک و ... دیده می شود .

اسکندرلی با بیان اینکه یک شعبده باز ماهر باید از تمامی علم های موجود ریاضی ، کیمیاگری و ... در بازی خود استفاده کند خاطر نشان کرد: زمانی یک هنرمند به موفقیت دست می یابد که مخاطب خود را درگیر بازی و صحنه خود بکند .

46