ویر صنعت، معدن و تجارت گفت:صنعت خودروسازی حدود ۱۸ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است، حمایت از این صنعت باید پایدار باشد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تبیین « مسؤولیت اجتماعی در حوزه صنعت خودرو» اظهارداشت: رشد کیفی ۲.۵ درصدی صنعت خودرو نسبت به سال گذشته، سال آینده باید بهبود یابد.

وی افزود: صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت پیشران، نقش و جایگاه ویژه ای در کل صنعت ایران دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه به لحاظ کمی صنعت خودروسازی راه خوبی را طی کرده است،عنوان کرد: این صنعت هدف تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی خودرو در سال ۹۶ را با حدود ۹۸ درصد تحقق داد.

او افزود: رشد کیفی ۲.۵ درصدی صنعت خودرو نسبت به سال گذشته باید بهبود یابد، سال ۹۷ سال جدیت در این موضوع خواهد بود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تحویل قطعه بی کیفیت توسط قطعه سازان در سال ۹۷ ممنوع است،تصریح کرد: با جدیت این موضوع را دنبال می کنم،شورایی باید در این زمینه تشکیل شود.

او اضافه کرد: مسیر افزایش ستاره های کیفی خودروهای ساخت داخل با جهش بیشتری باید با جدیت دنبال شود.

به گفته وی توجه به ذینفعان شرکت مانند کارکنان، مشتریان و سهامداران ضروری است،  این مسیر ما را به تعالی می رساند.

شریعتداری خاطرنشان کرد: امروز از درخت سبز مسئولیت پذیری صنعت و معدن در ایران( شجره طیبه مسئولیت پذیری صنعت و معدن ایران) که دارای برگ های سبز فراوانی است، رونمایی خواهیم کرد.

او گفت: صنعت کشور مرکز گرا است، باید به حوزه های پیرامونی حرکت کنیم، ایجاد توازن یکی از مسؤولیت پذیری های ما در حوزه صنعت و معدن است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اشتغال معدنی را گسترش خواهیم داد و پایه های آن را مستحکم می کنیم،متذکر شد: توسعه اکتشافات معدنی با حمایت رییس جمهور در این راستا بود، اما از ذخایر معدنی کشور باید بهره برداری صیانتی بر پایه دانش و تکیه بر ارزش افزوده شود، این دیگر مسؤولیت اجتماعی ما است.

او گفت: در آستانه سال ۹۷ اَبَر طرح نوسازی حمل و نقل عمومی کشور را کلید می زنیم، فرصتی خوب برای صنعت و ورود تکنولوژی به داخل است، این طرح در مدت ۳ سال اجرا خواهد شد.
او افزود: عمق ساخت داخل در حوزه خودرو از مهم ترین مسؤولیت های ماست، اما این مهم باید با توجه به استاندارد ها باشد.

 

 

3535

منبع: خبرآنلاین