تفاهم نامه همکاری بین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و ستاد فناوری نانو معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در ستاد فناوری نانو منعقد شد.



در این مراسم" سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو " با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم می تواند بعنوان یک گام ارزشمند  برای توسعه بازار محصولات مبتنی بر فناوری نانو باشد گفت: بسیاری از محصولات می توانند متاثر از فناوری نانو بوده و با کیفیت بالا وارزش افزوده مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در ستاد نانو با آن مواجه بودیم ، بهم ریختگی بازار بود .به هر حال مردم توان این را ندارند که تشخیص دهند کالایی که عرضه می شود از چه کیفیتی برخوردار است ، چراکه برداشت مردم از محصولات نانو یک برداشت مثبت است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه فروشگاه‌های رفاه می توانند گام مثبتی در زمینه ایجاد اطمینان و آرامش در بازار و مصرف کننده شوند تصریح کرد: ایجاد کشش در بازار می تواند در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آن موثر و تاثیر گذار باشد.

"فرشید گلزاده مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه" نیز در این مراسم با اعلام اینکه ، ماموریت مجموعه رفاه را فراتر از یک بنگاه اقتصادی به معنی خرید و فروش تعریف کرده ایم گفت : ما به دنبال ارتقای سبک زندگی مردم از طریق ایجاد تجربه های خرید متفاوت که مبتنی براستفاده از روشهای نو و کالاهای با ارزش بیشتر برای مشتریان است هستیم.

وی افزود : معتقدیم که در این ماموریت توسعه کشور موفق نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم از فناوری های نو در زندگی روزمره مردم ، در کسب و کارها و تولید محصولات از آنها استفاده کنیم و در واقع برای شرکت های دانش بنیاد و دانش محور اهمیت خاصی قایل شویم.

وی با اشاره به رویکرد مجموعه رفاه در جهت بهتر شدن زندگی مردم و سلامت آن بیان داشت: در حوزه های فناوری های نو معتقدیم که این حوزه می تواند به سبک زندگی مردم ، ایجاد اشتغال و کارافرینی ، کسب و کارهای ایرانی ، ارتقای تولید کالای ایرانی و تولید ملی کمک کند. از طرفی می تواند عقب ماندگی کشور ما را در رقابت های جهانی که در برخی از محصولات وجود دارد را از بین برده و حتی موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتری شود.

به گفته گلزاده، نقش ما در این حوزه به دو موضوع بر می گردد: نخست بحث تجاری سازی محصولات است که با توجه به شبکه گسترده فروش فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه در کل کشور و مجموعه بزرگ مشتریان که بالغ بر 5میلیون نفر است ، می تواند بستر مناسبی باشد برای اطمینان دادن به مشتریان که این محصول ارزش افزوده بیشتری را برای آنها چه از لحاظ کیفیت بالاتر و چه از لحاظ داشتن زندگی سالم ترایجاد می کند. در واقع می‌توان گفت این محصولات با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های رفاه در ادامه خاطر نشان ساخت: امروز ما توانستیم در شبکه بازاریابی، توزیع و فروش یک نوع بهره وری ایجاد کنیم و در نتیجه هزینه های تولید را به شدت کاهش دهیم که این هم به نفع تولید کننده وهم به نفع مصرف کننده است.

وی به دومین رویکرد مجموعه رفاه اشاره کرد و گفت: رویکرد دوم ما اطمینان دادن به مشتری درخصوص اصل بودن کالا است. از طرفی مراقبت و محافظت از این ذهنیت مثبت است چرا که این نوع از محصولات در مقابل برخی از روشهای اشتباهی که در جامعه وجود دارد همواره در معرض آسیب هستند.

۲۱۲۱