امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیمه امنیت آور است، گفت: توسعه اقتصادی در سطح خرد و کلان در کشور با اجرای صحیح قانون بیمه امکان پذیر است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در چهارمین اجلاسیه صندوق بیمه کشاورزان، ردستایین و عشایر کشور در شهرستان کلیبر با بیان اینکه امنیت پیش زمینه ساختن یک اجتماع سالم است گفت: یکی از مهمترین نیاز های بشری امنیت است که باعث توسعه و پیشرفت جوامع انسانی می شود.

وی افزود: سعادت یک اجتماع در گرو حفظ بقا و امنیت آن است و امنیت اجتماعی یکی از ضروری ترین نیاز های فردی و گروهی در جامعه است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیمه امنیت آور است و نگرانی را در مقابل زیان های ناشی از حوادث کاهش می دهد، گفت: بیمه این توانایی را دارد که در سطوح خرد و کلان، بستر توسعه اقتصادی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: دولت ها باید با تمام توان برای افزایش سطح کیفی جامعه روستایی و کاهش تفاوت های بخش های شهری و روستایی و همچنین از خروج جمعیت فعال عشایر و روستا به بخش شهری جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه با کاهش جمعیت روستاییان و به دنبال آن رها شدن منابع محدود آب و خاک در روستاها به ضرر کشور است، گفت:با اجرای سیاست های درست و همسان سازی امکانات شهری در روستاها تا حدودی می توان از خروج جمعیت و حفظ منابع ملی در روستا ها ثمر بخش بود.

وی اظهار کرد: بیمه و بخصوص برنامه بیمه دولتی، از نگرانی بیمه شونده در برابر مسائل اقتصادی مختلف مانند مشکلات دوران پیری، مریضی و بیکاری می کاهد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آرامش روستاییان کمک شایانی برای تنظیم اقتصاد بازار و کاهش ناامنی‌های تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی ایران در برنامه چهارم توسعه همین توجه به بیمه روستاییان و عشایر است، گفت: کار های صندوق بیمه عشایر قابل تقدیر است ولی باید برای ارتقای سطح زندگی این قشر تاثیر گذار جامعه اهتمام جدی به کار رود.

46