یکی از ابزار های کسب درآمد در دنیا تبلیغات است و وب‌سایتی که از راه نمایش آگهی‌های تبلیغاتی درآمد کسب نکند نمی‌تواند به حضور خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز،شهیندخت خوارزمی عضو جامعه اطلاعاتی ایران با بیان اینکه این بازار یابی در فضای مجازی نیازمند شناخت مخاطب خاص و ارایه نیازهای طیف وسیع است اظهار داشت:وجود امکانات وسیع در فضای مجازی برای تبلیغات نیازمند شناخت محدودیت ها و قواعد رفتاری و حضور در آن است تا بتوان تبلیغی موثر و کارآمد که دارای بازخورد بالا باشد را ارایه داد. اما خطا بر روی داده ها و اطلاعات بدست آمده در فضای مجازی بالاست و از آنجا که نمی توان مخاطب واقعی را تشخیص داد ؛ هر کس می تواند اطلاعات غیر واقعی بدهد به همین دلیل استناد به نتایج تحقیقات بدست آمده علمی نمی باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: در حال حاضر پس از عبور از عصر اطلاعات و ارتباطات وارد دنیای مجازی شده ایم. در این عصر ، فضای مجازی به عنوان یکی از جدیدترین ابزار تبلیغ در یک محیط پر مخاطب ومملو از کاربران جست وجوگر مدرن ، امکان انتقال آموزه ها و مفاهیم را فراهم ساخته است. این فضا به گونه ای است که امکان ارسال و انتقال پیام ها را از روش سنتی به شیوه های نوین و پیش رفته ارتباطی فراهم کرده است.

خوارزمی در ادامه با بیان اینکه انباشت اطلاعات در اینترنت به مرحله انفجار نزدیک شده است گفت: وجود محتوا و مطالب برای هر سلیقه و ذوقی از هر قشر و صنف ، در مقاطع سنی مختلف از کودک گرفته ، تا افراد مسن و نیز سهل الوصول بودن و دسترسی آسان به اطلاعات و ارزانی و سادگی در برقراری ارتباط با کاربران از هر فکر و عقیده و مذهب و ... موجب شده تا این فضا به یکی از بهترین ابزار کسب درآمد تبدیل شود.جالب است بدانیم بیشترین کاربران و مخاطبان اینترنت را نوجوانان و جوانان تشکیل داده اند که بیش از سایر اقشار در معرض تأثیرپذیری در مقابل تبلیغات قرار دارند.

وی اظهار داشت: بازار بسیار ملتهب و بکر بودن این فضا برای ارایه محصولات و خدمات باعث شده حتی شرکتهایی خاص در زمینه تبلیغات در این فضا بو جود آید، چرا که در آن واحد از طریق یک بررسی دقیق می توان بر خلاف فضای فیزیکی به میلیون ها مخاطب دست پیدا کرد.

منبع: خبرآنلاین