زینه برای تبلیغات در شبکه های اینترنتی با 31 درصد رشد در سال جاری به سه میلیارد دلار خواهد رسید.

  ام بی این نیوز - پیش بینی های اخیر حاکی از آن است که پرداخت هزینه برای تبلیغات در شبکه های اینترنتی با 31 درصد رشد در سال جاری به سه میلیارد دلار خواهد رسید. به این ترتیب در سال 2011 میلادی این میزان 29 درصد افزیاش یافته و رقمی معادل چهار میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.

به گزارش ام بی این نیوز و به نقل از سایت " eMarketer " تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در سال آینده میزان نفوذ آمریکا در این آمار کاهش یافته و در مقایسه با آن تمایل برند های مختلف به پرداخت هزینه برای تبلیغات اینترنتی به سرعت افزایش خواهد یافت.

علل فراوانی برای این اتفاق ذکر شده است به شرح زیر است:

1-علی رغم محبوبیت شبکه های اجتماعی اینترنتی در آمریکا، طرفداران آنها در دیگر بازارهای جهان به مراتب بیشتر است. با توجه به آمار دریافتی از شرکت " Nielsen " در آمریکا، در آوریل سال 2010 میلادی 86 درصد از کاربران فعال اینترنت در برزیل و 78 درصد از کاربران فعال در ایتالیا از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی استفاده کرده اند. این در حالی است که در آمریکا فقط 74 درصد از کاربران به شبکه های اجتماعی جذب شده‌اند.

2-شبکه های اجتماعی چینی نقشی بزرگ در بازاریابی ایفا می‌کنند. با توجه به اطلاعات دریافتی از مرکز داده های اینترنت چین، تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور در سال گذشته با 34 درصد رشد در مقایسه با سال 2008 میلادی به 245 میلیون نفر رسید. شبکه های اجتماعی نظیر " Tencent's QQ "، موتور جستجو گر " Baidu's Baidu Space " و " RenRen " با نام سابق " Xiaonei " بیشترین کاربر را در میان چینی ها به خود اختصاص داده‌اند.اگرچه تعداد کاربران اینترنت در چین در سال جاری پانصد میلیون نفر اعلام شده است اما شبکه اجتماعی QQآماری بیشتر از این مقدار یعنی 587 میلیون کاربر را تا ماه مارس 2010 ثبت کرده است. بنا به آخرین داده‌های آماری یک شرکت دولتی به نام " Tencent " 141 میلیون دلار درآمد از تبلیغات اینترنتی در سال 2009 و سی میلیون دلار درآمد در سه ماهه نخست سال 2010 کسب کرده است.

3-شبکه اجتماعی فیس بوک در خارج از آمریکا رشد قابل توجهی داشته است. در نیوزلند، هنگ کنگ، کانادا و سنگاپور نیز مانند آمریکا تا ژوئن سال 2010 فیس بوک رتبه اول را در میان محبوب ترین شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داده‌است.

4-در سال های اخیرشبکه های اجتماعی داخلی طرفداران خاصی برای خود به دست آورده‌اند. در اروپای غربی و روسیه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی متوسط ملی قدرت و نفوذ خود را در بازار حفظ کرده‌اند. این در حالی است که حتی فیس بوک نیز به حوزه آنها تجاوز کرده است. برای مثال در لهستان شبکه اجتماعی " Nasza Klasa " تا بهار سال 2010 پنجاه و هشت درصد از کاربران اینترنت را به خود جذب کرده است. بر این اساس این وب سایت رتبه سوم را در فهرست پر‌طرفدارترین شبکه های اینترنتی در این کشور به خود اختصاص داده است. شبکه فیس بوک از این لحاظ رتبه دهم را دارا است.شبکه‌های اجتماعی " Hyves " در هلند، " Odnoklassniki.ru " در روسیه و " Netlog " در بلژیک و دیگر نقاط اروپا همگی در حال جذب کاربران اینترنت به سوی خود هستند. برای مثال شبکه " Netlog " تا جولای سال 2010 میلادی 68 میلیون کاربر اینترنتی را ثبت کرده است. این در حالی است که تا اکتبر سال 2009 پنجاه وشش میلیون کاربر به آن مراجعه کرده بودند.

5-با افزایش روزافزون حضور شبکه اجتماعی فیس بوک و دیگر وب سایت های اجتماعی، جذابیت آنها برای برند هایی که مایل به تبلیغات در سطح جهانی هستند بالاتر رفته است.تا به حال اغلب شرکت ها بر روی بازار آمریکا تمرکز می‌کردند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته بر روی مدیران برند‌ها، 43 درصد از آنها به منظور برقراری ارتباط با مشتریان داخلی و بازارهای جهانی از فیس بوک استفاده کرده‌اند. در راستای غلبه بر موانع موجود در سر راه تجارت جهانی مانند حفظ توجه مصرف کنندگان داخلی، جلب رضایت مشتریان خارجی و توسعه کمپین های مبارزاتی موفق در سرتاسر جهان روسای شرکت ها به استفاده از این ابزار جدید روی آورده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =