مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از سفر وزیران گردشگری ۳۸ کشور اسلامی در شهریور به تبریز خبر داد و گفت: سایت اختصاصی گردشگری برای ثبت صنایع دستی و گردشگری در شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی آبدار در جلسه کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بناب با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 اظهار داشت: ما این اتفاق را فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی می‌دانیم و گسترش توریسم جزو برنامه های راهبردی کشور ماست.

وی افزود: ماه آینده تبریز میزبان وزیران گردشگری 38 کشور اسلامی است که این اتفاق را فرصت دیگری برای کمک به رشد صنعت توریسم این استان می دانیم و شهرستان بناب نیز باید جهت حضور و معرفی پتانسیل های خود در این برنامه سهم داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی سپس با اشاره به ثبت «کباب بناب» جزو فهرست آثار ملی خاطرنشان کرد: توریسم غذای بناب حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ولی متأسفانه در بحث تبلیغات سیستم ضعیف است.

آبدار با تأکید بر برندسازی و بالابردن کیفیت غذای کباب بناب با اظهار امیدواری تصریح کرد: بناب را به عنوان «شهر دوچرخه» به ثبت خواهیم رساند.

وی از ایجاد و راه اندازی سایت اختصاصی گردشگری برای ثبت صنایع دستی و گردشگری در شهرهای استان خبر داد و افزود: این اداره کل در نظر دارد نسبت به ثبت بازی های بومی، محلی و جشنواره گویش‌ها اقدام کند.

این مقام استانی با اشاره به برنامه‌های اداره کل متبوع خود برای توسعه صنایع روستایی یادآور شد: آموزش هایی را در این راستا برای روستاییان شروع کرده ایم و تلاش خواهیم کرد صنایع روستایی را در سطح روستاها توسعه و افزایش دهیم.

آبدار اظهار کرد: این اداره کل از هر گونه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در زمینه مسائل گردشگری و صنایع دستی حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام کارهای مقدماتی ثبت دوچرخه بناب به عنوان فهرست آثار ملی تصریح کرد: مگر می شود نام «شهر دوچرخه» را از بناب گرفت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =