۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۴

گروه کر دفتر موسیقی به رهبری رازمیچ اوهانیان در ششمین روز جشنواره با آثاری مختلف به اجرای برنامه پرداخت.

 

گروه کر ارکستر سموفنیک سابق و گروه کر فعلی در سه قسمت به ارائه برنامه پرداخت. در قسمت اول آثار مذهبی و کلیسایی موسیقی کلاسیک با مضامین دعا و نیایش اجرا شد که اثر نخست آن از چک ناواریان با عنوان «خدا عشق است» بود. در ادامه آثاری از باخ، موزارت و ماسکانی اجرا شد. این بخش به صورت کرال بود.

قسمت دوم اثری از آهنگساز برجسته ایرانی امین‌الله حسین با عنوان «ای ساربان» بر روی غزلی از سعدی اجرا شد که آواز باریتون آن از محمدرضا صادقی بود. این قسمت به رغم قسمت پیشین به صورت سلو اجرا شد. در قسمت سوم که دارای کلام فارسی بود ابتدا قطعه‌ای از کمال پورتراب با عنوان رباعی خیام «این کوزه چون عاشق یاری بوده است» اجرا شد. قطعه بعدی بر روی ملودی ممسنی با مطلع «تو بیا تی ما بنشین/ لای لای گل» بود. زبیده محلی مازنی و لیلامهر محلی گیلکی که توسط سه تک‌خوان تنور، باریتون و آلتو صورت گرفت. در پایان این قسمت رهبر ارکستر با اشاره به اهمیت آثار فلکلور گفت: «حتماً در فرصتی دیگر آثار بیشتری از آثار فلکلور را به سمع شما می‌رسانیم زیرا این آثار جزو گنجینه ما هستند».

 در بخش پایانی این قسمت قطعه «ایران» اثری از چک‌نوارایان به همراهی کر و ارکستر زهی اجرا شد که ارکستر زهی چندان با کرال هماهنگ نبود. اما گروه کر نشان داد که در این چند سال بسیار پیشرفت کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =