به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ظاهر یک فیلم کمدی است اما دریغ از آن که یک لبخند روی لبهای شما بنشاند. ظاهر یک فیلم سیاسی است اما دریغ از آنکه ذرهای متعرض ماهیت سیاست شده باشد. ظاهر اجتماعی است اما هیچ چیزی از اجتماع را در آن نمیبینیم الا همان چیزهای سطحی که ۲۴ ساعت در تاکسی و فضای مجازی و روزنامهها و ... میشنویم آنهم از نوع سطحی و متنزلش.» این جملات توصیف فیلم جدید کمال تبریزی از زبان سیدعبدالجواد موسوی است.
موسوی در نقد فیلم «مارموز» میگوید: «کمال تبریزی با آن سابقه درخشان در کمدیسازی و ساخت آثاری چون «لیلی با من است»، «مارمولک» و حتی «همیشه پای یک زن در میان است» چطور میتواند به چنین فیلمی برسد. فیلمی که نه سیاسی است، نه اجتماعی است و نه کمدی. اصلا هم مهم نیست در گیشه چقدر بفروشد یعنی اگر ۱۰۰ میلیارد هم بفروشد باز هم دلیلی بر خوب بودن آن نیست.»
در پایان موسوی درباره بازی حامد بهداد میگوید: «فیلم جایی برای نقد و تحلیل نمیگذارد به جز بازی حامد بهداد که خیلی کنترل شده است و سعی کرده از قالب همیشگی بیرون بیاید.»
قسمتهای دیگر «بیرون از کادر» را در لینکهای زیر دنبال کنید.
>> ایکاش حاتمیکیا از این فیلم دفاع میکرد
>> چرا ما خانم یایا را دوست نداریم؟
>> کاری که اصلاً درخور روزبه بمانی نیست
>> محسن چاوشی بازهم ما را غافلگیر کرد
>> عرقسرد در روایت عبدالجواد موسوی در بیرون از کادر
>> هومن سیدی؛ کارگردانی که هیچوقت راضی نیست
>> چرا رضا امیرخانی شهردار تهران نشود؟
>> عواملی که فیلم ساختن را برای اصغر فرهادی دشوار کرده است
>> صادق هدایت همجنسگرای منفعل یا نویسنده دردمند؟
>> فیلمی که به شدت شما را عصبانی میکند
>> ما همایون شجریان را کامل و بینقص میخواهیم
۲۴۱۲۴۱