سیدعبدالجواد موسوی در قسمت تازه «بیرون از کادر» به معرفی و نقد کتاب «صادق هدایت به روایت اِنجوی‌شیرازی» می‌پردازد و مروری بر زندگی هدایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهمین قسمت از برنامه فرهنگی و هنری «بیرون از کادر» با اجرای سیدعبدالجواد موسوی به معرفی کتاب «صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی» به کوشش ولی‌الله درودیان اختصاص دارد.

موسوی در آغاز این برنامه به جایگاه صادق هدایت در ادبیات ایران اشاره می‌کند. او درباره کتاب «صادق هدایت به روایت اِنجوی شیرازی» می‌گوید: «انجوی شیرازی خودش را جزو مریدان صادق هدایت می‌داند و به شدت به او وابسته است، این کتاب هم نوشته‌های او در مجله فردوسی در پاسخ به برادر صادق هدایت و در مقام دفاع از اوست. من نمی‌گویم که با خواندن این کتاب کار شما با هدایت تمام خواهد شد ولی با جنبه‌های دیگری از او  آشنا می‌شوید. این کتاب وضعیت صادق هدایت را در یک خانواده اشرافی نشان می‌دهد و کار بزرگ او این است که از دل این خانواده خودش را بر می‌کشد و به معنای حقیقی کلمه فرد می‌آید.»

>> ای‌کاش حاتمی‌کیا از این فیلم دفاع می‌کرد
>> چرا ما خانم یایا را دوست نداریم؟
>> کاری که اصلاً درخور روزبه بمانی نیست

>> محسن چاوشی بازهم ما را غافلگیر کرد
>> عرق‌سرد در روایت عبدالجواد موسوی در بیرون از کادر
>> هومن سیدی؛ کارگردانی که هیچ‌وقت راضی نیست
>> چرا رضا امیرخانی شهردار تهران نشود؟
>> عواملی که فیلم‌ ساختن را برای اصغر فرهادی دشوار کرده است

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    34 8
    شما خوبيد مشكل نداريد
  • من GB ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    51 12
    من به جهان بینی صادق هدایت کاری ندارم اما ایشان با بوف کور خود انقلابی در ساختاربندی ادبیات داستانی ایجاد کرد که نویسندگان بزرگی سعی کردند از این ساختار در داستان هایشان استفاده کنند اما تنها به آن نزدیک شدند. صادق هدایت به جز خدمتی که به ادبیات داستانی کرد چنان قلم شیوایی داشت و چنان ساختارهای داستان گویی زیبایی می ساخت که تا الان نمونه اش را ندیده ام. یادش گرامی
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    56 32
    واقعا اخلاق از بین رفته،چطور به خودشون اجازه میدن راجع به کسی که از دنیا رفته اینطوری اظهارنظر کنند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    21 11
    تیتر انتخابی خبر آنلاین بسیار بسیار بسیار غیر حرفه ای و نامتناسب است و در نخستین نگاه به خواننده چنین القا می کند که دیدگاه خبر آنلاین می باشد. بسیاری به خواندن همان چند سطر هر نوشته ای بسنده می کنند و فیلم را نگاه نمی کنند. بسیار به جا بود که در تیتر به گونه ای عنوان می شد که چنین گفتار نادرست و به دور از اندیشه ای از سوی بهروز افخمی است و آقای موسوی با استناد به کتاب انجوی شیرازی در مقام دفاع از این گفتار نادرست افخمی بر آمده است. درود بر آقای موسوی که با بیان شیوا و مستدل یاوه سرایی بیهوده ای را پاسخ گفتند.
  • امیر.. IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    39 7
    آقا اصلا صادق هدایت همجنسگرا.به شما چه ربطی داره؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    27 24
    در جامعه ای که نبوغ و خلاقیت از بین رفته کسانی هستند که برای منافع مادی یا برای مشهور شدن به بدگویی درباره نوابغی نامدار می پردازند که منشاء اثری نیکو بوده اند. بهروز افخمی در جایگاهی نیست که درباره صادق هدایت اظهار نظر کند.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    13 23
    صرف نظر از چندین منظومه و دیوان و اثر ادبی و شخصیتهای برجسته عرفانی و تاریخی جاودانه و بی افول ادبیات ایران همچون مولانا و فردوسی و خواجه شیراز و استاد سخن و.... اوضاع فرهنگی و ادبی ایران امروز بشدت در لبه تیغ و شکننده و کم مشتری و چه بسا در آستانه آسیبهای جدی است ؛ .... دیگر خبری از طلوع شخصیتهایی همچون علی اکبر دهخدا ؛ ملک الشعرا بهار ؛ نیما یوشیج ؛ شهریار ؛ پروین اعتصامی و .... در سالهای اخیر نبوده است ؛و اگر هم بوده آشکار نشده اند . ادبیات ایران در دوران کنونی بسیار مظلوم و بی دفاع و بی باغبان است و دیگر از آنهمه شبهای شعر و شور و اشتیاق جوانان و دانشجویان و اهل ادب و فرهنگیان و فرهیختگان و.... حتی مردمان عامی و روستائیان و.... شاهنامه خوانی ها و پرده خوانی ها و ترویج فرهنگ و ادب پارسی و..... خبری نیست و شاید جز پوستینی باقی نمانده و یا در سراشیبی فراموشی است .... حالا تازه شما به فکر زنده کردن صادق هدایت افتاده اید ؟؟؟؟ شتر با بارش می رود.... بعد شما کجا را گرفته اید؟؟
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    8 2
    گرایش جنسی نویسنده چه ربطی کیفت اثار ادبی اون داره؟