دکتر غلامرضا فدایی، در یادداشتی در گروه نخبگان خبرآنلاین به معیارهایی برای بررسی روند چهل سال مدیریت در جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

این استاد دانشگاه تهران نوشته است: «می توان مجموعه انقلاب را به طور کلی بررسی کرد که کار بسیار دشواری است و اگر جزء به جزء و بر حسب موضوع بررسی شود باز رویکرد دیگری است که در عین حالی که آسان تر است اما فارغ از بقیه موضوعات هم چندان صحیح نیست و چنگی به دل نمی زند. می توان از بالا به پائین و یا از پائین به بالا و یا به صورت خوشه ای و شبکه ای و در کنار هم انقلاب چهل ساله را مطالعه کرد. می توان انقلاب  را با قبل از انقلاب سنجید و یا دستاوردهای انقلاب را با سایر کشور ها و یا انقلاب های دیگر منصفانه مورد قضاوت قرار داد. حتی دوره های مختلف ریاست جمهوری و حتی هدایت امام و رهبری را مطالعه کرد. »

وی پیشنهاد می دهد: چهل سالگی زمان بازبینی و بازنگری و بررسی نشیب و فرازهاست. باید از خطاهای گذشته اجتناب کرد و برای چهل سال دیگر برنامه داشت. الان زمان آن است. مردم و مسئولان! تعارف را کنار بگذاریم! پیشنهاد می‌شود گروهی کارشناس خبره و بدون گرایش‌های خطی تحقیق جامعی را از چهل سالگی انقلاب در حوزه‌های گوناگون و با روش‌های مختلف، به دور از هیاهو و اسراف بر عهده بگیرند تا راهنمایی برای تصمیم سازان  و مایه ای برای خشنودی مردم شود.

متن کامل این یادداشت تحلیلی را اینجا بخوانید.

منبع: خبرآنلاین