معیارهای آسیب‌شناسی مدیریت در۴۰ سالگی انقلاب چیست؟/ پیشنهاد غلامرضا فدایی

دکتر غلامرضا فدایی، در یادداشتی در گروه نخبگان خبرآنلاین به معیارهایی برای بررسی روند چهل سال مدیریت در جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

این استاد دانشگاه تهران نوشته است: «می توان مجموعه انقلاب را به طور کلی بررسی کرد که کار بسیار دشواری است و اگر جزء به جزء و بر حسب موضوع بررسی شود باز رویکرد دیگری است که در عین حالی که آسان تر است اما فارغ از بقیه موضوعات هم چندان صحیح نیست و چنگی به دل نمی زند. می توان از بالا به پائین و یا از پائین به بالا و یا به صورت خوشه ای و شبکه ای و در کنار هم انقلاب چهل ساله را مطالعه کرد. می توان انقلاب  را با قبل از انقلاب سنجید و یا دستاوردهای انقلاب را با سایر کشور ها و یا انقلاب های دیگر منصفانه مورد قضاوت قرار داد. حتی دوره های مختلف ریاست جمهوری و حتی هدایت امام و رهبری را مطالعه کرد. »

وی پیشنهاد می دهد: چهل سالگی زمان بازبینی و بازنگری و بررسی نشیب و فرازهاست. باید از خطاهای گذشته اجتناب کرد و برای چهل سال دیگر برنامه داشت. الان زمان آن است. مردم و مسئولان! تعارف را کنار بگذاریم! پیشنهاد می‌شود گروهی کارشناس خبره و بدون گرایش‌های خطی تحقیق جامعی را از چهل سالگی انقلاب در حوزه‌های گوناگون و با روش‌های مختلف، به دور از هیاهو و اسراف بر عهده بگیرند تا راهنمایی برای تصمیم سازان  و مایه ای برای خشنودی مردم شود.

متن کامل این یادداشت تحلیلی را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =