به گزارش خبرآنلاین، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آیین رونمایی استارتاپ های محتوایی خانه نوآوری بیان کرد: امروز کشورهای توسعه یافته جهان درمسیر صنایع فرهنگی در حرکتند و بخش فرهنگ نه تنها بودجه طلب نبوده، بلکه به محوری برای تولید سرمایه بدل شده است و اکنون کشور ما نیز نیازمند توجه به فناوری های فرهنگی است.
نیری افزود: امروزه شرکت هایی که در زمینه فناوری های نرم فعالیت میکنند، فرصت تبدیل به استارتاپ را دارند درحالی که در گذشته، به آنها بهاء داده نمیشد.
وی تصریح کرد: گاهی اگر دولت کاری انجام ندهد و همین که موانع را تسهیل کند، مفیدتر است. تلاش ما این است که مانع نباشیم و سعی داریم تا روند کسب مجوزها را ساده تر کنیم چراکه هویت بخشی به شرکت های دانش بنیان است از حمایت مالی آنها انگیزه بخش تر است.
نیری یادآور شد: خانه نوآوری فعالیت خود را با کمترین امکانات آغاز کرد اما اکنون به مرحله رونمایی از استارتاپ هایش رسیده است که این بیانگر انگیزه قوی مجموعه است و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تلاش کرده دراین مسیر همراهی نماید و امیدواریم با یکپارچه کردن سازوکارهای جزیره ای، مسیردشوار استارتاپ ها را هموارتر نماییم.
در بخش بعدی مراسم فعالان حوزه محتوا و استارتاپ معرفی و آقایان اصغر محمدی فاضل، احمد موحدیان عطار و مصطفی نقی پورفر به عنوان سفرای بینالملل، محتوایی و بلاکچین خانه نوآوری معرفی شدند.
ادامه برنامه به معرفی چهار استارتاپ نقاشیم، اینفوگرامر، جتویدیو و دوزلی بوک اختصاص داشت و بنیانگذاران به بیان اهداف و چشم انداز استارتاپ ها پرداخته و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.
*استفاده از استارتاپ ها در اشتغالزایی مناطق محروم
دراین مراسم موسوی، عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان برکت(وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) حمایت از استارتاپ نقاشیم را اعلام کرده و در تداوم همکاری با استارتاپ ها برای اشتغالزایی در مناطق محروم واستفاده از ظرفیت استان های کم برخوردار تأکید نمود.
پایان بخش آیین رونمایی با برگزاری پنل بررسی «آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج در آن» با حضور مهشاد خاقانی، تحلیلگر کسب و کار در حوزه بازاریابی؛ مجید کثیری، بنیانگذار اخبار رسمی؛ محمدجواد ترابی، معاون سردبیر روزنامه هفت صبح؛ حسین گل حسینی، مدیر مارکتینگ و پریسا جاوید، هم بنیانگذار و مدیر اجرایی اینفوگرام همراه بود و پس از آن استارتاپ ها درقالب گپ و گفت دوستانه به شبکه سازی و انتقال تجربیات با یکدیگر پرداختند.
۴۷۴۷