ایسنا نوشت: مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان گفت: طغیان رود خانه و سیل مهمترین تهدید شهرستان کاشان بعد از خشکسالی است

هان وسعت دشت کاشان، این شهرستان همچنان نیازمند  اجرای طرح های آبخیزداری است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها در مجموع بیش از 15 میلیون مترمکعب آبگیری می شود، اما در حوزه های برزک، قمصر و نیاسر سرریز شده اند.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان تاکید کرد: مطالعه حریم و بستر در 96 درصد از رودخانه های شهرستان کاشان انجام شده است که مطالعات و ساماندهی 30 درصد از این رودخانه ها در سطح شهرها و روستاها شامل دیواره سازی و ساخت پل نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: طغیان رود خانه و سیل مهمترین تهدید شهرستان کاشان بعد از خشکسالی است که سه شاخه فرعی رودخانه میرحیدر خطرساز بوده و از ارتفاعات روستاهای خنب و دره سرچشمه می گیرد و به حوزه رودخانه حیدر در بلوار امام رضا (ع) می پیوندد، که باید آن را مدیریت کرد.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان گفت: بارش های هفته نخست فروردین امسال 65 میلیمتر بود که خسارت آن شامل آبگرفتگی 40 واحد مسکونی در شهر کاشان و 15 واحد دیگر در سایر نقاط این شهرستان بود که نیروهای آتش نشانی و هلال احمر نسبت به کمک رسانی و تخلیه آب از آنها اقدام کردند.

مزروعی گفت: نجات از شرایط بحران تنها مخصوص دستگاههای دولتی نیست، بلکه تمام مردم باید در حوزه های بحران مشارکت کنند تا مانع از گسترش خسارت به دیگر همنوعان شود.

46

منبع: ایسنا