خبرگزاری صدا و سیما نوشت: نیروهای ارتش سوریه پس از عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از منطقه هوره الجریات در حومه غربی استان رقه، این منطقه را تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای ارتش سوریه پس از عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از منطقه هوره الجریات در حومه غربی استان رقه، این منطقه را تحت کنترل خود در آوردند.

از سوی دیگر اهالی مناطق حومه دیرالزور و الرقه در اعتراض به اقدامات نیروهای قسد تظاهرات کردند. نیروهای قسد در واکنش به این تظاهرات تیراندازی کردند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.

نیروهای ارتش سوریه به جبهه جنوب غربی الرقه نفوذ کردند و تحت پوشش جنگنده های نیروی هوایی تا عمق سی کیلومتری پیشروی کردند.

ارتش سوریه برنامه ای راهبردی برای عملیات در این مناطق دارد. همزمان با پیشروی میدانی نیروهای ارتش سوریه، نیروهای قسد تظاهرات گسترده مردمی در مناطق مختلف حومه دیرالزور و الرقه را که در اعتراض به اقدامات نیروهای آن برگزار شده بود، سرکوب کردند و شرکت کنندگان را با گلوله هدف قرار دادند.

عدنان سلمان نماینده پارلمان سوریه گفت: امیدواریم از این تظاهرکنندگان حمایت شود تا به اهداف خود برسند زیرا این نیروها (قسد) از شیوه های بسیار بدی استفاده می کنند که بازداشت های ظالمانه و... از آن جمله است. خواسته اصلی مردم این مناطق بازگشت نیروها و نهادهای دولت سوریه به آنجاست.
اقدامات غیرقانونی نیروهای قسد در شمال شرق سوریه و قرارداشتن آن تحت اشغال آمریکا باعث افزایش خشم مردم و در نهایت برگزاری تظاهرات و درخواست استقرار ارتش سوریه در این مناطق شده است.
ناظران معتقدند برگزاری تظاهرات در حومه دیرالزور، رقه و حسکه سرآغاز پایان یافتن اوضاع وخیم حاکم بر این مناطق اعم از جنایات جنگنده های آمریکایی و اقدامات ظالمانه نیروهای قسد است.

310 310