مهر نوشت: منابع غیررسمی، گزارش داده‌اند که «خالد بن سلمان» در سفر به واشنگتن، از آمریکایی‌ها خواسته عربستان را در درگیری با ایران دخیل نکنند.

« خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان روز چهارشنبه پس از سفر به واشنگتن، گفت: ریاض برای جلوگیری از بروز درگیری در عراق تلاش می‌کند.

وی در توییتر نوشت: «عربستان و رهبری آن همیشه در کنار کشور برادر خود عراق و مردم عزیز آن ایستاده‌اند و همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا خطر جنگ و درگیری بین طرف‌های خارجی در عراق را از بین ببرد و مردم شریف آن پس از مصیبت‌هایی که در گذشته متحمل شده‌اند در رفاه زندگی کنند.»

این مقام سعودی افزود: «امروز هر کسی که عاشق عراق است، می‌خواهد که این کشور از آشفتگی و آنچه که بر امنیت و ثبات آن تأثیر منفی می‌گذارد دور باشد و اراده مردم عراق برای تقویت نقش آن در عمق اعراب (کشورهای عربی) بسیج شود تا به جایگاهی که متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است که خدا به این کشور بخشیده است، دست یابد.»

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان روز سه شنبه در راس هیئتی سعودی وارد آمریکا شد و با وزیر خارجه، وزیر دفاع و رئیس جمهور آمریکا درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته رسانه‌های سعودی، هدف معاون وزیر دفاع عربستان از سفر به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور، گفتگو درباره روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام دو کشور از جمله حمایت از صلح و ثبات در منطقه است.

منابع غیررسمی، اما گزارش داده‌اند که این مقام سعودی در سفر به واشنگتن، از آمریکایی‌ها خواسته عربستان را در درگیری با ایران دخیل نکنند.
2323
"