دکتر علی‌اکبر عرب عامری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود طی نامه‌ای از مهندس رضا جبارزاده مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق و کارکنان این منطقه برای همکاری در تبدیل مخازن انبارنفت دامغان با وجود شرایط سخت کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان معاون فنی این منطقه در خصوص عملیات مزکور گفت: عملیات تبدیل مخازن ۱۱ میلیون لیتری ( نفت سفید به نفت گاز) و دو میلیون لیتری (نفت گاز به نفت سفید) در انبار شهید قوسی شهرستان دامغان با حداقل توقف عملیات بارگیری و تخلیه در انبار انجام شد.

محمدعلی دهقان عملیات تخلیه مخازن و مسیرهای ورودی و خروجی و آماده سازی مسیرها جهت اصلاحات را شامل، اصلاح لوله کشی مخازن، اصلاح لوله کشی خروجی از مخازن به سمت پمپ ها و اصلاح لوله کشی در ورودی خروجی پمپ ها به نحوی که شرایط تخلیه از نفت کش و بارگیری به نفت کش بصورت همزمان باشد، ذکر کرد.

وی هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت رسید نفت و گاز در انبار نفت پخش دامغان دانست و خاطر نشان کرد:    با توجه به کاهش مصرف نفت سفید و داشتن  مخزن نفت سفید  شماره سه پخش دامغان با ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر و مخزن شماره چهار نفت گاز با ظرفیت ۸/۱میلیون لیتر، مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود تصمیم به جابه جایی رسید در مخازن نفت سفید و نفت گاز گرفتند که با درخواست از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، واحد تعمیرات خط با اعزام یک تیم جوشکاری نسبت به اصلاح لوله کشی این مخازن اقدام کرد.

دهقان تصریح کرد: اجرای عملیات قطع و وصل(Tie in) در چهار نقطه ورودی و خروجی مخازن نفت سفید و نفت گاز  با برشکاری، فابریکیت و جوشکاری ۲۷ سرجوش شش اینچ، سه سرجوش هشت اینچ در مدت زمان ۹ روز کاری انجام شد.
به گفته وی یک دستگاه کامیون عملیات جوشکاری، یک دستگاه جرثقیل ۱۵ تن و دو دستگاه خودروی سواری از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق در این عملیات شرکت داشتند.

46