ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ١٨٣نفر در زمینه برخورد با قمار و شرط‌بندی آنلاین خبر داد.

سردار حسین رحیمی در بازدیدی که از کشفیات پلیس فتا انجام داد اظهار کرد: طی اقدامات فنی و تخصصی که در پلیس فتا صورت گرفته است اولین اقدام ما برخورد با تخلفات اقتصادی است که بیشترین مراجعه به پلیس فتا را هم داریم و مصداق بارز  آن اسکیمر است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا به حال ٣۴ نفر از سرشاخه ها و عناصر اصلی دستگیر شده و ١٢ باند منهدم شدند؛ پلیس این افراد را که ٧۶۵ شاکی داشتند و بالغ بر ٢۵ میلیارد از اموال مردم سرقت کرده بودند، دستگیر کرده است. 

گردش مالی بالای ۵۰۰ میلیارد تومانی سایتهای قمار

سردار رحیمی اظهار کرد: در زمینه فعالیت های مربوط به قمار و شرط  در فضای مجازی که این روز ها افزایش یافته هم اقدامات تخصصی و فنی ارزشمندی صورت گرفته که در این مدت ١٨٣ نفر و تنها در یک اقدام علملیاتی، بالغ بر ٧٠نفر را شناسایی و دستگیر کردیم که گردش مالی این ها بالغ بر ۵٠٧میلیارد تومن بوده است. ١۶ نفر هم که در غالب سه باند بزرگ فعالیت می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: موضوع بعدی کلاهبرداری رایانه ای است که حجم بالای شکایتی دارد و با تلاش خوب همکارانم در پلیس ١۶باند شناسایی و منهدم شد و ۴٩ نفر از عوامل اصلی  ـ که با مهندسی اجتماعی فعالیت می کردند ـ دارایی های مردم را سرقت می‌کردند که تا به حال ۶٣٧ شاکی دارند و بالغ بر ٢٣ میلیارد پول مردم از این ها گرفته و به مردم بازگردانده شده است.

انهدام  ۷ باند سرقت از حسابهای بانکی

سردار رحیمی در خصوص برخورد با سایت های فیشینگ نیز گفت: هفت باند که اقدام به سرقت از حساب های بانکی می‌کردند، منهدم و ٢٩ نفر دستگیر شدند که اقدامات هم ادامه دارد. همچنین ٣۶۴شاکی در این رابطه به پلیس مراجعه کردند که بالغ بر ۲.۵ میلیارد اموال مردم را سرقت کرده بودند.

۴۷۲۳۱

منبع: ایسنا