مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از صادرات بیش از ٢٨٠٠ تن انواع محصولات پتروشیمی به کشورهای خارجی با ارز آوری ۳ میلیون دلاری خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، پژمان اسدی در جمع خبرنگاران گفت: امسال در پتروشیمی ارومیه ۱۹۰ هزار تن محصول شامل ۴۰ هزار تن کریستال ملامین، ۴۶ هزار تن سولفات آمونیوم، ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک، ۵۰ هزار تن اسید سولفوریک و ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم تولید و علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر از جمله هندوستان، عراق، پاکستان و ترکیه صادر شده است.

وی  به چهار برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی ارومیه نسبت به سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تا پایان بهمن امسال ٢٨٠٠ تن انواع محصول به ارزش بیش از ٣ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه ادامه داد: این مجتمع در سولفات پتاسیم دومین تولیدکننده‌ بزرگ کشور است و همچنین ٢۵ درصد از کریستال ملامین کشور را پتروشیمی ارومیه تولید می کند.

وی همچنین به اشتغال ۲۳۳ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نیروی کار خدماتی در پتروشیمی ارومیه اشاره کرد.

اسدی در خصوص پارک ملامین نیز گفت: ایده احداث پارک ملامین بر اساس تمرکز بر صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی و زنجیره‌های ارزش آفرینی پایه گذاری شده  و با توجه به ازشمند بودن محصول کریستال ملامین ، الگوی توسعه و زنجیره پایین دستی پارک ملامین برای جذب سرمایه گذار در دستور کار هلدینگ خلیج فارس قرار دارد و بر اساس آن در این مجموعه پس از جذب سرمایه گذار، ۶ محصول شامل اچ دی اف، ام دی اف، پارکت، روکش‌های ملامین و رزین تولید خواهدشد ضمن اینکه بیش از ٧۵٠ میلیارد تومان بودجه برای احداث پارک ملامین ارومیه برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه اضافه کرد: تمرکز بر روی محصولات پایین دست یکی از برنامه‌های شرکت است که در آن زنحیره قوی و ارزشمندی در چرخش است و الگوی توسعه کسب و کار غنی کردن این چرخه است یعنی از محصولات پتروشیمی استفاده کرده و ارزش محصولات را بیشتر میکنیم.