امسال، ٢٨٠٠ تن انواع محصولات پتروشیمی ارومیه به کشورهای خارجی صادر شده است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از صادرات بیش از ٢٨٠٠ تن انواع محصولات پتروشیمی به کشورهای خارجی با ارز آوری ۳ میلیون دلاری خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، پژمان اسدی در جمع خبرنگاران گفت: امسال در پتروشیمی ارومیه ۱۹۰ هزار تن محصول شامل ۴۰ هزار تن کریستال ملامین، ۴۶ هزار تن سولفات آمونیوم، ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک، ۵۰ هزار تن اسید سولفوریک و ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم تولید و علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر از جمله هندوستان، عراق، پاکستان و ترکیه صادر شده است.

وی  به چهار برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی ارومیه نسبت به سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تا پایان بهمن امسال ٢٨٠٠ تن انواع محصول به ارزش بیش از ٣ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه ادامه داد: این مجتمع در سولفات پتاسیم دومین تولیدکننده‌ بزرگ کشور است و همچنین ٢۵ درصد از کریستال ملامین کشور را پتروشیمی ارومیه تولید می کند.

وی همچنین به اشتغال ۲۳۳ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نیروی کار خدماتی در پتروشیمی ارومیه اشاره کرد.

اسدی در خصوص پارک ملامین نیز گفت: ایده احداث پارک ملامین بر اساس تمرکز بر صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی و زنجیره‌های ارزش آفرینی پایه گذاری شده  و با توجه به ازشمند بودن محصول کریستال ملامین ، الگوی توسعه و زنجیره پایین دستی پارک ملامین برای جذب سرمایه گذار در دستور کار هلدینگ خلیج فارس قرار دارد و بر اساس آن در این مجموعه پس از جذب سرمایه گذار، ۶ محصول شامل اچ دی اف، ام دی اف، پارکت، روکش‌های ملامین و رزین تولید خواهدشد ضمن اینکه بیش از ٧۵٠ میلیارد تومان بودجه برای احداث پارک ملامین ارومیه برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه اضافه کرد: تمرکز بر روی محصولات پایین دست یکی از برنامه‌های شرکت است که در آن زنحیره قوی و ارزشمندی در چرخش است و الگوی توسعه کسب و کار غنی کردن این چرخه است یعنی از محصولات پتروشیمی استفاده کرده و ارزش محصولات را بیشتر میکنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =