سخنان استاندار محترم مازندران حقیقتاً شگفت‌انگیز است؛

ایشان با قاطعیت و صلابتی باورنکردنی تمامی آنهایی که با احداث پتروشیمی در میانکاله مخالفت کرده‌اند، در خوشبینانه‌ترین حالت، ناآگاه خوانده و البته اشاره می‌کند به فساد، رانت و پول پشت صحنه برای تقویت این مخالفت!

ایشان هنرمندان را نصیحت می‌کند تا در موضوعی غیرتخصصی ورود نکنند؛ اما نمی‌گوید که چگونه مخالفت صدها متخصص، پژوهش‌گر، استاد دانشگاه و کنشگر حوزه محیط‌زیست را نمی‌بیند؟ آیا همه آنها هم عوامل امپریالیسم جهانی برای اجرای توطئه تعطیلی پتروشیمی میانکاله هستند؟! اصولاً امپریالیسم جهانی چه سودی از حفظ تاب‌آوری میانکاله و سواحل خزر می‌برد؟ آیا فروپاشی و تشدید آلودگی میانکاله بیشتر به نفع دشمنان ایران به سرکردگی امپریالیسم جهانی نیست؟

ایشان حتی دستور رییس‌جمهور، دادستان کل و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست را هم مثل آب خوردن، تفسیر به رای می‌کند و متوجه عبارتی که در نامه علی سلاجقه خطاب به ابراهیم رییسی آمده نیست، آنجا که می‌گوید: اصولاً با هر نوع بارگذاری صنعتی در شمال کشور مخالفیم!

این همه زاویه، تضاد و قرائت متفاوت از دستوری ساده و شفاف که علناً در همه رسانه‌ها توسط عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در همین چند روز گذشته منتشر شده، آشکارا نشان می‌دهد: چقدر تاریخ چند صد سال اخیر مبهم و ناشفاف است! نه؟

یادتان باشد! هیچ متخصص محیط‌زیست و هیچ انجمن تخصصی تا این لحظه از پروژه ساخت پتروشیمی در میانکاله حمایت نکرده و این واقعیت خدشه‌ناپذیر است و یادتان باشد آنها که در اواخر دولت دوم حسن روحانی با چراغ سبز عیسی کلانتری این مجوز را داده‌اند، باید روزی محاکمه شده و خسارت وارده را جبران کنند.

منبع: خبرآنلاین