رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی گفت: پرونده تخلف در شهرداری ارومیه که در آن تعداد ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، پس از ساعت‌ها کار کارشناسی و اطلاعاتی و قضایی و با زحمات شبانه روزی مجموعه مسئولین قضایی استان از جمله بازپرس ویژه و تحت نظارت دادستان محترم مرکز استان، منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین گردید.

وی افزود: اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال هست که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست گردید.

رئیس شورای قضایی استان اظهار کرد: از میان ۸۴ نفر مذکور تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه بوده و تعداد ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره های سوم، چهارم، پنجم و ششم می باشند و تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و ... می باشند.

عتباتی ادامه داد: وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمینی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آنها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد.

مقام ارشد قضایی استان در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی درخصوص حقوق بیت المال و مردم با هیچ کسی یا مقامی تعارف و مماشات ندارد و هیچ گونه تضییع بیت المال و حقوق مردم را بر نمی تابد و قاطعانه با آن برخورد می کند.

48