تعاملات دانشگاه ارومیه با دانشگاه‌های کشور ژاپن گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در سفر سفیر ژاپن به ارومیه و استان آذربایجان‌غربی که کازوتوشی آیکاوا بر ادامه همکاری این کشور برای احیای دریاچه ارومیه تاکید و اعلام کرد: طرح احیای دریاچه ارومیه از حدود ۱۰ سال پیش با همکاری دفتر توسعه و عمران سازمان ملل متحد در ایران آغاز شد و ابراز امیدواری کرد، طرح توکیو در کنار احیای دریاچه ارومیه، مسیر توسعه کشاورزی پایدار را نیز در منطقه هموار سازد و از استقبال دولت ژاپن با توجه به موقعیت آذربایجان‌غربی برای گسترش همکاری‌ها خبرداد.

کازوتوشی آیکاوا دیپلمات ارشد ژاپن در جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به آذربایجان‌غربی و در راستای توسعه دیپلماسی علمی و گسترش تعاملات بین المللی میهمان علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه بود.
در این دیدار که نمایندگان سازمان فاو، نماینده وزارت امور خارجه در استان، مدیرکل محیط زیست استان، مدیرکل هواشناسی استان و همچنین جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه ارومیه نیز حضور داشتند در راستای گسترش تعاملات علمی دانشگاه ارومیه با دانشگاه های کشور ژاپن و همچنین بهره وری از تکنولوژی های جدید در جهت تصحیح الگوی کشت و مقابله با تغییرات اقلیمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ادامه سفیر ژاپن به همراه هیات همراه و نمایندگان فاو از ایستگاه هواشناسی دانشگاه ارومیه و دستگاه کردوا هدیه شده از طرف دولت ژاپن نیز بازدید به عمل آوردند.

48