با حضور نماینده ولی فقیه در استان آیین افتتاحیه اقامه نماز جماعت در مدارس لرستان در دبیرستان دخترانه مشارکتی فرهنگیان خرم آباد به نمایندگی از 4 هزار 500 مدرسه استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خواندن نماز با آرامش و حضور قلب را شستن روح و روان دانست و گفت : نماز روح انسان را تقویت می کند و موجب درک صحیح و رفتار پسندیده انسان در مقابل مسائل فردی و مسائل اجتماعی می شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حدیث پیامبر مکرم اسلام (ص) که فرمود نماز ستون دین است افزود : اهمیت نماز تا جایی است که اصل و اساس دین است و مهم ترین شاخصه و ویژگی مومن دلبستگی اش به نماز و مداومت در بجا آورن آن است .

امام جمعه خرم آباد با توصیه به دانش آموزان برای برپایی نماز اول وقت اظهار داشت : نماز عبادت عملی است که مایه رشد آدمی می شود زیرا در آن با خدای خود ارتباط برقرار می شود .

وی با بیان اینکه انسان به دنبال سعادت و کمال است گفت : ترک محرمات و انجام واجبات مثل نماز اولین گام خودسازی است که سعادت ما و جامعه را تامین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی راه انبیا و اولیای الهی را صراط مستقیم عنوان کرد و افزود : راه شهدا و صدیقین هم در امتداد همان راه انبیاء است وهمانطور که می دانیم شهدا برای برپایی نماز و حفظ حجاب و عفاف خون خود را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند .

نماینده ولی فقیه در پایان دانش آموزان را به برپایی و شرکت در نماز جماعت توصیه کرد و اظهار داشت : زمینه برای حضور بانوان در همه عرصه های فرهنگی علمی و اجتماعی کشور مهیا است و شما دانش آموزان نسلی هستید که برای این عرصه ها خودتان را باید آماده کنید و با حجاب و معنویت خود که برگرفته از نماز است آینده کشور را می توانید به بهترین شکل رقم بزنید.

۴۶

منبع: خبرآنلاین