نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری جامعه‌ی جوان کشور را جامعه‌ای باایمان، پرنشاط، سرشار از امید، بااستعداد و دارای اعتمادبه‌نفس و خلّاقیت دانست

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با مسئولین و دانش‌آموزان عضو اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان افزود :در مقطع حساس و کم‌نظیر کنونیِ تاریخ کشور که ملت بزرگ ایران با برافراشتن پرچم اسلام و معنویت، حرکت پرشتاب خود را به سوی قله‌های پیشرفت علمی و رفاه مادی آغاز کرده است، مسئولیت اصلی رساندن کشور به قله‌های کمال و سعادت بر عهده‌ی نسل جوان است.

امام جمعه شهرکرد حضور در جمع جوانان و گفتگو با آن‌ها و مشاهده فعالیت‌های سراسر شور و حرارت آنان را، لذت‌بخش و نشاط‌آفرین خواند و افزود: وقتی می‌شنوم و گاهی در جمع شما حضور پیدا ‌می‌کنم و از نزدیک مشاهده می‌کنم که جوان راه خودش را به معنای واقعی کلمه پیدا کرده و در راه کمال و سعادت قدم برداشته است، واقعا از اعماق دل خوشحال می‌شوم و نشاط پیدا می‌کند و شاید در هیچ کجا به اندازه جمع شما این نشاط و شادابی را پیدا نمی‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با ابراز خرسندی از اقدامات و فعالیت‌های اتحادیه‌های انجمن اسلامی استان خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه اتحادیه انجمن اسلامی و جوانان حاضر در این مجموعه ارزشی، راه خودشان را پیدا کرده‌اند و دست در دست حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار داده‌اند و راه عاشورا، نهضت کربلا و سبک حسینی در فکر ، ذهن و زندگی شما جا پیدا کرده است و این همان مسیر کمال و سعادت هر انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان مسئولیت و رسالت اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در جذب جوانان را مضاعف و مهم دانست و گفت: شما آن چنان باید به اوج بالندگی و افتخار برسید که حتی یک دانش آموز در استان وجود نداشته باشد که از مجموعه شما جدا باشد و خدایی نخواسته فریب دشمن و هجمه‌های فرهنگی را خورده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمن برای به انحراف کشیدن و دور کردن قشر جوان جامعه از مسیر کمال و سعادت تصریح‌کرد: متأسفانه با ورود ماهواره و اینترنت در فضای جامعه و ورود آن‌ها به خانه‌ها ، فضای خانواده برای بسیاری از جوانان و نوجوانان ما عرصه جهنم شده است که یکی از جاهایی که باید دست جوان را بگیرد و آن‌ها را در راه صحیح قرار بدهد و از منحرف شدن آن ها جلوگیری کند،‌ همین اتحادیه‌های انجمن اسلامی هستند.

امام جمعه شهرکرد تلاش برای نجات جوان و نوجوان و مصون‌سازی آنان از آسیب‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمن را مصداق بارز جهاد در راه خدا دانست و تصریح کرد: امروز تلاش برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن و یارگیری در مدارس و جذب جوانان و نوجونان و قرار دادن آنان در مسیر سعادت و کمال بزرگترین جهادی است که شما مسئولان و اعضای اتحادیه انجمن اسلامی انجام می‌دهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام بر ضرورت انجام کار جهادی و خالصانه توأم با اندیشه و خردورزی تاکید کرد و گفت: از آن جایی که جوان سراسر انرژی و نشاط است، لذا خطر گرفتار شدن در دام افراط آنان را بسیار تهدید می‌کند که اطاعت و چشم و گوش به سخنان ولایت فقیه سپردن، تنها راه مصون ماندن از این خطر است.

نماینده ولی فقیه در استان اطاعت از فرمان ولایت فقیه و رهبری را حرکت در جهت اعتدال دانست و تاکیدکرد: پیروی از فرامین و سخنان رهبری نمی‌گذارد که انسان در وادی افراط گرفتار شود و فریب حرف‌های به ظاهر قشنگ اما فریبنده را بخورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام به‌روزبودن و ضرورت‌ها و نیازهای فکری امروز جامعه را به درستی شناختن را از ضرورت‌ها کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانست و به تبیین یکی از ضرورت‌های فکری امروز جامعه پرداخت و تصریح‌کرد: یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های فکری امروز جامعه، استکبارستیزی به عنوان یکی از گفتمان‌های امروز رهبری است که نباید اجازه داد این فرهنگ و گفتمان در جامعه کم رنگ شود.

امام جمعه شهرکرد به تلاش‌های دشمن برای بَزک کردن چهره استکبار در رأس آن‌ها آمریکا اشاره کرد و گفت: دشمن امروز به شکل جدی تلاش می‌کند که چهره استکبار و در رأس همه مستکبران عالم، آمریکا را بَزک کند و آن را به عنوان یک چهره مهربان و دوست داربشریت و ملّت ایران معرفی کند و به همین واسطه در درون کشور ما نفوذ پیدا کند که جوانان ما باید هوشیار باشند و فریب توطئه دشمن را نخورند.

نماینده ولی فقیه در استان مسئله نفوذ دشمن به درون کشور را یکی دیگر ضرورت‌ها فکری و گفتمان امروز درون جامعه دانست و خاطرنشان کرد: فتنه نفوذ، هدفش آن است که دشمن و بیگانه در درون کشور ما وارد شود و سبک زندگی حسینی و سبک زندگی نشئت گرفته از شعار «هیهات منه الذله» را از ما بگیرد و بر ما اربابی کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =