تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۸

ایرنا نوشت:

'علی عبدالله صالح' رییس جمهور یمن فاش کرد که عربستان و آمریکا به تیپ وابسته به ارتش یمن که در محاصره نیروهای القاعده قرار داشت، کمک کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری یونایتدپرس، صالح فاش کرد که عربستان و آمریکا برای رفع محاصره از تیپ وابسته به ارتش یمن که از ماه مه (اردیبهشت)گذشته در محاصره نیروهای القاعده قرار داشت، کمک کرده اند.
بنابر این گزارش، صالح در نمابری که به 'محمد ناصر احمد' وزیر دفاع ارسال کرد از حمایت لجستیکی این دو کشور در کاهش و رفع محاصره از تیپ 25 میکا، تشکر کرده است.
صالح همچنین به همکاری آمریکا در ارائه اطلاعات درچارچوب تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم که به گفته وی جهان را تهدید می کند نیز اشاره کرده است.
نیروهای ارتش یمن چهار ماه پیش زمانی که قرار بود با نیروهای 'صادق الاحمر' رییس قبیله حاشد مبارزه کنند از شهر 'زنجبار' در استان 'ابین' در جنوب یمن خارج شدند و به گفته آنان این شهر به دست نیروهای القاعده افتاد. پس از آن ارتش یمن دیگر نتوانست این شهر را از دست نیروهای القاعده خارج کند.
نیروهای وابسته به صالح و همچنین نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با القاعده شهرهای جنوبی یمن را به شدت بمباران کردند که در این عملیات نظامی صدها تن از یمنی های حامی انقلاب کشته و یا زخمی شدند
5151

منبع: ایرنا