تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

اولین جشنواره برداشت بیدمشک از بزرگترین مزرعه بیدمشک مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر جهاد کشاورزی مشهد در حاشیه اولین جشنواره برداشت بیدمشک مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سیاست‌هایی که در دستور کار جهادکشاورزی در سال‌های اخیر به واسطه تغییرات اقلیمی، توسعه کشت محصولات کم آب طلب است.

محمد میری دیسفانی ادامه داد: گیاهان دارویی عمدتا نیازمند مصرف آب محدودی هستند که به دلیل ساختار ویژه، خود را با شرایط محیطی تطبیق می‌دهند.

وی بیان کرد: گیاه بیدمشک نیز از جمله این گیاهان است که از ارزش اقتصادی بالا و مطلوبی برخوردار است و مشهد از جمله شهرستان‌های مستعد به لحاظ کشت گیاهان دارویی و تنوع در این محصولات است.

میری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار زمین در شهرستان مشهد زیر کشت گیاهان دارویی است و بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده در بهار ۱۴۰۲ شاهد توسعه حداقل ۱۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی خواهیم بود و مقدمات کار نیز برای احداث خزانه برای محصولاتی مانند آنغوزه فراهم شده است.

وی افزود: در کنار کشت گیاهان در فضای آزاد نیز محصولاتی مانند نعنا فلفلی و آلوئه ورا داریم که در فضای بسته و محیط‌های کنترل شده کشت و کار می‌شود که جزء گیاهان دارویی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: گیاه بیدمشک به لحاظ درآمدی محصول خوبی است و هر کیلو بیدمشک با شاخه ۳۰ هزارتومان و بدون شاخه کیلویی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

۴۶