۰ نفر
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
آغاز برداشت بیدمشک در مشهد

اولین جشنواره برداشت بیدمشک از بزرگترین مزرعه بیدمشک مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر جهاد کشاورزی مشهد در حاشیه اولین جشنواره برداشت بیدمشک مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سیاست‌هایی که در دستور کار جهادکشاورزی در سال‌های اخیر به واسطه تغییرات اقلیمی، توسعه کشت محصولات کم آب طلب است.

محمد میری دیسفانی ادامه داد: گیاهان دارویی عمدتا نیازمند مصرف آب محدودی هستند که به دلیل ساختار ویژه، خود را با شرایط محیطی تطبیق می‌دهند.

وی بیان کرد: گیاه بیدمشک نیز از جمله این گیاهان است که از ارزش اقتصادی بالا و مطلوبی برخوردار است و مشهد از جمله شهرستان‌های مستعد به لحاظ کشت گیاهان دارویی و تنوع در این محصولات است.

میری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار زمین در شهرستان مشهد زیر کشت گیاهان دارویی است و بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده در بهار ۱۴۰۲ شاهد توسعه حداقل ۱۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی خواهیم بود و مقدمات کار نیز برای احداث خزانه برای محصولاتی مانند آنغوزه فراهم شده است.

وی افزود: در کنار کشت گیاهان در فضای آزاد نیز محصولاتی مانند نعنا فلفلی و آلوئه ورا داریم که در فضای بسته و محیط‌های کنترل شده کشت و کار می‌شود که جزء گیاهان دارویی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: گیاه بیدمشک به لحاظ درآمدی محصول خوبی است و هر کیلو بیدمشک با شاخه ۳۰ هزارتومان و بدون شاخه کیلویی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =