«تابعیت دوگانه خلاف قانون اساسی کشور ماست». این پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به موضوع تابعیت مضاعف مدیرعامل پیشین بانک ملی است.

به گزارش خبرآنلاين، رامين مهمانپرست در نشست خبري امروزخود با تاکيد بر اينکه اگر فردي از مسوولان تابعيت مضاعف داشته باشد توجيه قانوني ندارد، در پاسخ به سوالي در مورد اقدام وزارت خارجه براي ارائه فهرستي از مسوولاني كه تابعيت دوگانه دارند و بررسي استرداد محمودرضا خاوري از سوي كانادا به ايران گفت: هر كس بخواهد تابعيت كشور ديگر را داشته باشد بايد نسبت به ترك تابعيت خود مقررات قانوني را انجام دهد.
وي با بيان اينکه ما در اين رابطه بر اساس قوانين خود عمل مي‌كنيم، افزود: وزارت خارجه در اين رابطه در مورد استرداد مجرمان ابتدا به ساكن اقدام نمي‌كند و تابع اقدامات قوه قضاييه است.
پيشنهاد رسمي براي خط ارتباطي مستقيم با آمريكا سوال ديگري بود که مهمان‌پرست در پاسخ به آن گفت: خط ارتباطي در منطقه خليج‌فارس پيشنهادي بود كه صرفا توسط برخي مقامات نظامي آمريكايي داده شد به صورت رسمي چنين پيشنهادي را تاكنون دريافت نكرده‌ايم.
به گفته وي، هرگونه راه‌حلي كه كمك كند تا درگيري و تنش ميان كشورها ايجاد نشود، بايد مورد استقبال گيرد؛ البته بهترين راه‌حل اين مساله اين است كه نيروهاي آمريكايي منطقه خاورميانه را ترك كنند. با ترك آن‌ها زمينه هرگونه تنشي در منطقه از بين خواهد رفت.
/2929
منبع: خبرآنلاین