فارس نوشت:

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر مسئولان سایپا تا 10 روز آینده اطلاعات لازم را به گروه تحقیق و تفحص ارائه نکند، از طریق دادستان از این گروه خودروسازی شکایت خواهیم کرد.
نادر قاضی‌پور  با اشاره به آغاز کار تحقیق و تفحص از شرکت سایپا اظهار داشت: مسئولان شرکت سایپا هنوز اطلاعات لازم در مورد جابه‌جایی پول‌ها را به ما ارائه نداده‌اند.
وی تأکید کرد: اگر تا 10 روز آینده این اطلاعات به ما ارائه نشود، طبق آیین‌نامه داخلی از طریق دادستان از سایپا شکایت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه شرکت سایپا در ساختمان مدیریت، دفتری را در اختیار گروه تحقیق و تفحص مجلس قرار نداده است، گفت: این گروه در ساختمان سازمان گسترش مستقر شده‌اند.
قاضی پور افزود: با مشخص شدن حسابرسان، تعدادی جلسه با مسئولان شرکت بورس، سازمان خصوصی‌سازی، کمیسیون‌های اصل 90 و اصل 44 و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده است.

* گزارش وزارت صنعت در مورد یارانه تولیدکنندگان ارائه نشد

عضو کمیسیون صنایع در ادامه در مورد اینکه آیا وزارت صنعت گزارش مکتوب در مورد نحوه و محل هزینه‌کرد یارانه بخش صنعت را ارائه داده است یا خیر نیز گفت: هنوز گزارشی به مجلس ارائه نشده است.
وی افزود: همچنین قرار بود دولت گزارش کلی در مورد هدفمندی یارانه‌ها و اجرای آن را به مجلس ارائه دهد که این اتفاق نیفتاده است.
قاضی پور تصریح کرد: موضوع سهم تولید از درآمد حاصل از یارانه‌ها توسط مجلس پیگیری خواهد شد.
به گفته وی، تنها اقساطی کردن بدهی صنعتگران به وزارت نیرو یا نفت کمکی به بخش صنعت نخواهد کرد.

/39/39

منبع: فارس