اداره کل هواشناسی اصفهان، با صدور هشدار زرد از ورود سامانه سرد بارشی از روز شنبه تا روز سه‌شنبه در استان خبر داد و پیش بینی کرد که با فعال شدن این شرایط، بارش برف و باران، بیشتر مناطق اصفهان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، مِه، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش محسوس دما و یخبندان تا اواخر وقت روز دوشنبه (هفتم اسفند) در همه مناطق استان خبر داد.

ناپایداری های جوی با ورود سامانه بارشی سرد از نیمه غربی و جنوبی اصفهان آغاز می‌شود و به‌تدریج از اواخر وقت شنبه همه مناطق استان را فراخواهد گرفت و اوج فعالیت این سامانه در نیمه غربی، شمال و مناطق مرکزی استان به‌صورت بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

کاهش دما در روز یکشنبه محسوس است و لغزندگی و یخبندان، مه آلودگی، کولاک برف و کاهش دید از مخاطرات این سامانه است که در این زمینه هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در تردد، لغزندگی، کولاک و کاهش دید در مسیرها و گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، مِه آلودگی، آب‌گرفتگی معابر، کاهش محسوس دما، یخبندان و خطر سرما در سالن‌های دامداری، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

گفتنی است هم استانی های عزیز باید، ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، احتیاط لازم در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و گردنه های برفگیر و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به عمل آید و دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله راهداری آمادگی لازم برای پاک‌سازی جاده ها و برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر را داشته باشند.

۴۶