برف و باران در راه نصف جهان/۴۷۰ تیم امدادی در مناطق مختلف مستقر شدند

اداره کل هواشناسی اصفهان، با صدور هشدار زرد از ورود سامانه سرد بارشی از روز شنبه تا روز سه‌شنبه در استان خبر داد و پیش بینی کرد که با فعال شدن این شرایط، بارش برف و باران، بیشتر مناطق اصفهان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، مِه، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش محسوس دما و یخبندان تا اواخر وقت روز دوشنبه (هفتم اسفند) در همه مناطق استان خبر داد.

ناپایداری های جوی با ورود سامانه بارشی سرد از نیمه غربی و جنوبی اصفهان آغاز می‌شود و به‌تدریج از اواخر وقت شنبه همه مناطق استان را فراخواهد گرفت و اوج فعالیت این سامانه در نیمه غربی، شمال و مناطق مرکزی استان به‌صورت بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

کاهش دما در روز یکشنبه محسوس است و لغزندگی و یخبندان، مه آلودگی، کولاک برف و کاهش دید از مخاطرات این سامانه است که در این زمینه هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در تردد، لغزندگی، کولاک و کاهش دید در مسیرها و گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، مِه آلودگی، آب‌گرفتگی معابر، کاهش محسوس دما، یخبندان و خطر سرما در سالن‌های دامداری، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

گفتنی است هم استانی های عزیز باید، ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، احتیاط لازم در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و گردنه های برفگیر و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به عمل آید و دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله راهداری آمادگی لازم برای پاک‌سازی جاده ها و برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر را داشته باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =