ایسنا نوشت:

 مدیرکل بندر شهید باهنر از توقیف 260 فروند شناور سبک از مجموع قایق و اتوبوس دریایی که تحت پوشش بنادر و دریانوردی قرار داشتند خبر داد. مجید امینی گفت: اتوبوس‌های دریایی از لحاظ ساختار فیزیکی شناور ایمنی برای جابجایی مسافران در میسرهای یاد شده نیستند و از حدود دو سال پیش طرح از رده خارج‌سازی آنها آغاز شده بود که با این حادثه و دستور صریح استاندار، این امر تسریع یافت. وی افزود: برای انتقال سریع‌تر مسافران دریایی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اقدام به جذب شناورهای تندرو و لنج کرده است تا به ناوگان دریایی افزوده شوند.
مدیرکل بندر شهید باهنر با اعلام خبر افزایش دو موتور لنج و یک فروند شناور مجهز با عنوان کاتاماران، بیان کرد: این شناور متعلق به شرکت والفجر و با ظرفیت 230 نفر در مسیر بندر لنگه به کیش تردد داشته که برای تسریع در جابجایی مسافران به ناوگان دریایی شهید حقانی افزوده خواهد شد. وی افزود: با پیوستن این شناورها به شناورهای بندر شهید حقانی ظرفیت جابجایی به سه هزار صندلی خواهد رسید و در تردد میان جزایر قشم و هرمز دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.
امینی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته هشت میلیون مسافر از طریق بنادر به جزایر استان تردد کردند، خاطرنشان کرد: این میزان 98 درصد مسافران دریایی کل کشور را تشکیل می‌دهد که با تدابیر اندیشیده شده امید است همچنان این میزان افزایش یابد.
وی همچنین درباره پرونده سانحه دریایی هرمز ـ بندرعباس گفت: بحث مقصریابی در این سانحه برعهده مراجع قضایی است و این سازمان تنها کار بررسی و جمع آوری مستندات را برعهده داشته تا بتواند از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری کند.
45282

منبع: ایسنا