روزنامه خراسان نوشت:

«هنوز نمی توانم چیزی ببینم اما دکترها امیدوارند بعد از کم شدن تورم چشمم، به تدریج قدرت بینایی به چشمانم برگردد.» این تازه ترین اظهارات آمنه بهرامی بعد از معاینه چشمش توسط پزشکان اسپانیایی است.

او عصر دیروز آخرین وضعیت چشم چپش را پس از جراحی تشریح کرد و گفت: اگر دوباره بینایی ام را به دست آورم آن را عنایت حضرت ابوالفضل(ع) و امام رضا(ع) می دانم.

آمنه درباره این جراحی گفت: دکترها به من گفتند تا به حال چنین جراحی سنگینی در اسپانیا انجام نشده است. جراحی حدود 7 ساعت طول کشید و من تا ساعت ها بعد از عمل درد شدیدی داشتم. 20 روز قبل یک عمل دیگر هم انجام شده بود که در آن پزشکان از پوست دستم برای درست کردن پلک چشمم استفاده کردند. آن ها گفتند انجام چند عمل پی درپی بدنم را ضعیف کرده است. ظاهرا باید بین هر جراحی دو تا سه ماه فاصله باشد اما من جراحی های زیادی در این مدت انجام دادم و این بیست و چهارمین جراحی ام بود.

آمنه درباره زمان بینا شدنش نیز گفت: همه چیز به خواست خدا بستگی دارد. دکترها خیلی امیدوارند که بینایی ام بازگردد. خودم هم حس خوبی دارم. به من گفته شد به دلیل صدمات ناشی از اسید، قرنیه چشمم جمع شده است و مدتی طول می کشد تا به حالت اول خود برگردد. از طرفی بعد از این جراحی چشمم دچار تورم شده است و باید مدتی صبر کرد تا ورم چشم از بین برود. قبل از جراحی می توانستم نور را ببینم اما حالا به دلیل تورم نمی توانم.

 

 

آمنه این روزها روحیه خوبی دارد و یکی از دلایل تقویت روحیه اش توسل به ائمه(ع) است. او در این باره گفت: تا چند ماه قبل چیزی نمی دیدم اما یک شب خواب حضرت ابوالفضل(ع) و امام رضا(ع) را دیدم. از آن خواب دقیقا چیزی یادم نیست اما از فردای آن نور را می دیدم. بعد که به دکترهای اسپانیایی گفتم نور را می بینم و درباره خوابم توضیح دادم، آن ها گفتند حضرت ابوالفضل(ع) و امام رضا(ع) را نمی شناسند اما توانایی دیدن نور در من امر عجیبی است که آن ها انتظارش را نداشته اند. بعد از آن بود که امیدهایم بیشتر شد. اگر دوباره بتوانم ببینم بینایی ام را عنایت حضرت ابوالفضل(ع) و امام رضا(ع) می دانم.

وی درباره ادامه مراحل درمانش نیز گفت: تا به حال چندین جراحی برای درست کردن پلک چپم انجام شده اما هنوز پلکم دچار مشکل است. قرار است چند ماه دیگر پزشکان از پوست سقف دهانم برای این کار استفاده کنند که این جراحی هم خیلی مهم است. از همه هم وطنانم می خواهم مثل همیشه برایم دعا کنند.

47282

منبع: خراسان