یکی از مخاطبین خبر آنلاین بدون ذکر نام عنوان داشت:« سلام بابا تو رو خدا این قضیه کم فروشی های انجام شده توسط شرکت مبین نت رو بررسی کنید این شرکت قیمت تعرفه هاش بالاست. ولی انصافا حداقل نسبت به چیزی که ارائه می کنند حداقل مسئول باشند خودشون اعلام کردن که از ساعت 2 شب تا 8 صبح رایگان هست دانلود در حالی که سرعت اینقدر میاد پایین عملا دانلود که هیچ حتی پیچ هم نمیشه باز کرد.واحد پشتیبانی رو هم که ابدا نمیشه گرفت یا باید پشت آهنگ زدن اپراتور بمونی و خودت قطع کنی یا اینکه اعلام میشه به علت ترفیک بیش از حد قادر به پاسخگویی نیستیم در حالی اگر درهمون ساعت با بخش فروش تماس بگیرین سریع وصل میشه روابط عمومی مبین نت دراین باره در جوابیه ای چنین توضیح داد:
1- یکی از اصلیترین علتهای پایین آمدن سرعت اینترنت در ساعات 2 تا 8 صبح، حجم زیاد دانلود در این ساعتهاست. استفادهی برخی از مشترکین از این ساعتها برای دانلود، باعث بالا رفتن ترافیک شبکه میشود. طبیعی است وقتی ترافیک در شبکه بالا میرود، سرعت آن نیز با نوساناتی روبهرو خواهد شد. به این ترتیب، ممکن است برخی از کاربران ما هنگام دسترسی به اینترنت با مشکلاتی روبهرو شوند. اما شرکت ارتباطات مبیننت در حال بررسی و اجرای راهکارهایی است تا به شکل بهینهتری مشترکین بتوانند در این ساعتها از خدمات مبیننت بهرهمند شوند.
2- سازمان خدمات مشتریان مبیننت (با شماره تماس 096790)، با تعداد زیادی از کارشناسان در شیفتهای مختلف کاری، وظیفهی پاسخگویی به مشترکین در تمامی ساعتهای شبانهروز را بر عهده دارد. به هر حال طبیعی است که در شیفت کاری در ساعتهای ابتدایی بامداد به نسبت ساعتهای کاری روز، به دلیل حجم پایینتر تماسها، از تعداد کمتری کارشناس برای پاسخگویی برخوردار باشد. اما باید خاطرنشان کرد، سازمان خدمات مشتریان روزانه در حال جذب و آموزش تعداد زیادی از کارشناسان برای ارایهی خدمات و پاسخگویی بیشتر و بهینهتر به مشترکین است تا با سرعت شتابان افزایش تعداد مشترکین تعادلی برقرار شود.
3- کاملاً میتوانیم این ادعا را داشته باشیم که علاوه بر قابلیتها و ویژگیهای فناوری وایمکس مانند امکان جابهجایی و عدم نیاز به خط تلفن، و همچنین خدمات منحصر به فرد وایمکس مبیننت، قیمتهای ارایهشده توسط مبیننت بهطور کلی پایینتر از دیگر ارایهدهندگان خدمات اینترنت پرسرعت بیسیم و حتی ارایهدهندگان خدمات ADSL است.
45235