درپاسخ به مشکلات مطرح شده یکی ازخوانندگان درباره تعیین سن خودروهای فرسوده و اسقاط این خودروها نظر امیررضا رجبی، معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور را جویا شدیم.

حمید یکی از خوانندگان خبر آنلاین نوشته بود:« از زمانی که گفتند ماشینهای فرسوده رو جمع می کنیم ما ثبت نام کردیم یک ماشین مدل 1357مزدا وانت داریم که برای اسقاط ثبت نام کردم ولی هر وقت که میروم مرکز اسقاط ماشین می گویند که نوبتتان نرسیده یکی به ما بگوید که ماشینی که بااین مدل اسقاطش چه زمانی هسته وبه کجا باید مراجعه بکنیم تا بدونیم آیا اسقاط می کنند باتشکر»
امیررضا رجبی، معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل ومدیریت مصرف سوخت کشور دراین باره گفت :«هرسواری شخصی که بالای تر 25 سال سن داشته باشد خودروی فرسوده محسوب می شود. برای تاکسی سن کمتری در نظر گرفته شده است و چیزی در حدود ده سال است. علت آن هم تردد بالای تاکسی ها است.این تردد زیاد نیزمنجربه استهلاک زود هنگامشان می شود پس طبیعتا زود تر به سن فرسودگی می رسند. برای وانت ها نیز 15 سال سن فرسودگی در نظر گرفته شده است. سن فرسودگی انواع خودرو های دولتی 15 سال است. بعد ازاین 15 سال هم خودروی دولتی را نمی توانند به مزایده گذاشت شوند.
او در پاسخ مشکل مطرح شده این خواننده نیزعنوان داشت. ممکن است این راننده وانت مزدا ثبت نام ناقصی داشته و یا مالک پیشین  خودرو ثبت نام ناقصی انجام داده باشد. ایشان برای رفع مشکلشان می توانند با شماره 23-88549420 (مرکز معاونت نوسازی) تماس بگیرند.
معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل همچنین عنوان داشت دارندگان خودروهای وانت درصورتی که نوع خودرو جایگزینشان را مشخص کرده باشند می توانند به شرکت های خودرو ساز بهمن، زامیاد و  ایران خودرو مراجعه کنند. درصورتی که قصد دریافت هزینه نقدی آن را دارند نیزمی توانند به مراکز اسقاط مجاز که نامشان درآدرس اینترنتی www.nosazinavgan.ir آمده مراجعه کنند. 

45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هامون زارع IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    1 0
    من یک ماشین 207 با موعد تحویل تیرماه در اسفند ماه از شرکت محترم ایران خودرو ثبت نام کرده ام ولی بعد از کلی دوندگی به من یک 206 صندوقدار v8 جایگزین نموده اند با قیمت 20 میلیون و پانصد هزار تومان در صورتیکه قیمت مصوب آن 18 میلیون نهصد هزار تومان می باشد لطفا راهنمایی نمایید چگونه باید پیگیری نمایم و نماینده و مدیران ایران خودرو فقط میگویند چون 207 نداریم و شما طرح تعویض را پذیرفته اید باستی با این قیمت قبول کنید آیا بایستی با مشتریان اینگونه رفتار کنند
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 0
    آقای معاون به متن پیام دقت کنید: بهش گفتن هنوز نوبتت نشده! نه این که پرونده‌ ات نقص داره....
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    0 0
    چرا در طزح جایگزینی خودرو فرسوده تسهیلات برای خودرو پراید 8میلیونی 5 میلیون بوده و حال با توجه به افزایش قیمت پراید به 13 میلیون تسهیلات همان 5 میلیون است؟