حسن هانی زاده در مطلب تازه خود به بررسی سخنان خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در آنکارا پرداخته است.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که خالد مشعل در جریان سفر به آنکارا طی سخنانی در چهارمین کنفرانس حزب آزادی و عدالت ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را رهبر جهان اسلام توصیف کرد، نوشت: « خالد مشعل در ادامه حزب عدالت و توسعه را نمونه‌ای موفق از اسلام مدرن و میانه رو توصیف کرد و گفت: از صمیم قلب خودم و قلب حماس، به نام ملت فلسطین، این موفقیت بزرگ را تبریک می‌گویم.»
به عقیده نویسنده، یکی از مشکلات ملت فلسطین در طول 65 سال گذشته این است که رهبران آنان هیچگاه ثبات اخلاقی نداشته اند و به اصطلاح "نان را به نرخ روز می خورند". مرحوم یاسر عرفات، رهبر سابق فلسطین بدون توجه به این که جمهوری اسلامی اولین کشوری بود که برای ملت فلسطین سفارتخانه ایجاد کرد و پرچم فلسطین را بر فراز سفارت سابق رژیم صهیونیستی بر افراشت، در جنگ تحمیلی از مواضع دیکتاتور معدوم عراق جانبداری کرد.
حسن هانی زاده در ادامه مطلب خود آورده است: در سال گذشته در جریان سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل پیش از هیات اسرائیلی، محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین و هیات همراه تالار سخنرانی را ترک کردند. ملت ایران در طول 33 سال گذشته به دلیل کمک به ملت فلسطین شدیدترین فشارهای اقتصادی، سیاسی و مالی را تحمل کردند اما هرگز از حمایت و پشتیبانی مردم فلسطین دست نکشیدند.
هانی زاده در پایان مطلب خود می نویسد: متأسفانه تجربه اخیر نشان داد که رهبران فلسطینی، دوستان وفادار و قابل اعتمادی نیستند و به همین دلیل دستگاه های تصمیم گیرنده در جمهوری اسلامی باید در سیاست خود نسبت به رهبران فلسطین - نه ملت و آرمان فلسطین- تجدید نظر کنند و رفتار سیاسی خود را تغییر دهند. در حقیقت آقای خالد مشعل با سخنرانی اخیر خود در کنفرانس حزب توسعه و عدالت در ترکیه"مشعل" روشن ملت فلسطین را حد اقل در وجدان وذهن ملت حق جوی ایران برای همیشه خاموش ساخت.
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

منبع: خبرآنلاین