ایسنا نوشت:

یک آزمایش جدید روی موش‌ها نشان داد تحریک و فعالیت بیش از حد سیستم دفاعی بدن می‌تواند توجیه کند که چرا برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.
 

 متخصصان مرکز پزشکی مونت سینای در نیویورک با انجام این آزمایشات دریافتند موش‌هایی که سیستم دفاعی بدنشان در واکنش به استرس بیش از حد معمول تحریک شده و مقادیر زیادتری از ترکیب التهابی موسوم به interleukin-6 را تولید می‌کند، بیشتر مستعد ابتلا به حالت شبه افسردگی در موش‌ها هستند. دکتر جورجیا هودس که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان کرد: سطح این ترکیب التهابی در بدن انسان‌هایی که به افسردگی مبتلا هستند نیز بالا است.
 

هورس امیدوار است که این یافته متخصصان را به سوی کشف روش‌های جدید و موثرتری برای درمان افسردگی سوق دهد.
 


وی خاطرنشان کرد: احتمالا تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد هستند که واکنش التهابی فوق حساس در مقابله با استرس نشان می‌دهند که این امر به نوبه خود موجب بروز علائم افسردگی می‌شود.
 


به گزارش لایوساینس، هورس تصریح کرد: با توجه به این یافته می‌توان استرس را به عنوان یک فاکتور حساسیت‌زا شبیه به پوسته‌های بدن حیوانات خانگی در نظر گرفت که البته به جای آبریزش بینی باعث بروز افسردگی می‌شود.
 


بر اساس این گزارش، مولکول interleukin-6 یا IL-6 که یک ترکیب سیتوکین است درواقع مولکولی است که برای ارتباط بین سلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بروز واکنش‌های دفاعی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.
 


این یافته به تفصیل در اجلاس سالانه انجمن علوم اعصاب نیواورلئان ارائه شده است.
301301

منبع: ایسنا

برچسب‌ها