باشگاه خبرنگاران نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این کمیسیون استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از جلسه بررسی استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بعدازظهر فردا (یکشنبه 19 آذر ماه) در جلسه این کمیسیون موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: این جلسه در پی آتش‌سوزی یکی از مدارس شهرستان پیرانشهر که براساس آن چندین دانش‌آموز دچار سوختگی شدند و همچنین عملکرد این وزارتخانه صورت می‌گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: این گونه موارد و حوادث قابل پیش‌بینی بوده و باید از قبل تمهیدات لازم برای آن اندیشیده می‌شد .
کوچکی‌نژاد در ادامه وزارت نفت را هم دخیل در کوتاهی‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: طبق قانون، وزارت نفت مکلف است از هر مشترکی که بهای گاز دریافت می‌کند 5 تومان به وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص دهد ولی این کار را انجام نداده که خلاف قانون است.
وی تاکید کرد: در هر حال وزارت آموزش و پرورش مسئول پیگیری این مسائل بوده و باید با جدیت به این مسائل رسیدگی کند.
گفتنی است؛ هفته گذشته بر اثر آتش‌سوزی در یکی از مدارس شهرستان پیرانشهر دانش آموزان دختر این مدرسه دچار سوختگی شدند که هم‌اکنون در بیمارستان سینا در مرکز آذربایجان شرقی بستری هستند.

27219

منبع: باشگاه‌خبرنگاران‌جوان