رییس مجلس خواستار برخورد جدی با افراد سهل انگار در حادثه آتش سوزی مدرسه روستای شین آباد شد و تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و آموزش و تحقیقات بررسی های لازم را انجام و گزارشی را به مجلس ارائه دهند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با تسلیت شهادت امام زین العابدین، گفت: آن حضرت در کربلا حضور داشت، همراه همسر و فرزندش امام باقر (ع) در کنار پدر ناظر صحنه‌های گوناگون آن حماسه بزرگ بود و تمهیدی الهی سبب شد که دفاع از جان امام زمان و پدر بزرگوارش حضرت سیدالشهدا که بر همه افراد حاضر در کربلا واجب بود از حضرت سجاد ساقط گشت تا رشته امامت گسسته نشود و آن بزرگوار زنده بماند تا مسئولیت سترگ امامت را به دوش کشد.
اهم صحبت‌های رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
• صحیفه که اخت القرآن و زبور آل داوود و انجیل اهل بیت نامیده شده و در شیوایی و استواری سخن پس از قرآن و نهج البلاغه سومین اثر مدون و برجسته اسلامی است که از دورترین روزگاران مورد توجه اهل ادب و به جهت دربرداشتن کلمات شورانگیز و شیواترین راز و نیازهای بشری به درگاه ایزدی مورد توجه همه دلباختگان به معنویت بوده است.
• نیایش‌های حضرت به بهترین وجه حیثیت محتاج آدمی را بیان می‌دارد، از آن جهت که از زبان پاک و آتشناک انسانی تقریر می‌شود که خود برگزیده خداست و از ژرفای دل با خدا آشناس باعث بیداری و فتوحات قلبی می گردد که گفته اند« نه هر آبی قبول افتد/نه هر اشکی اثر دارد/ یکی گوهر شود از صدهزاران قطره باران را»
• یاد شهید محراب آیت الله دستغیب را گرامی می داریم که این مرد الهی نیز سالک طریق امام سیدالساجدین بود و راهنمایی های او عطر نیایش های آن امام همام را در برداشت.
• زلزله منطقه زهان در خراسان جنوبی باعث تاثر همگان گردید، رحلت عزیزان در این حادثه را به مردم این خطه و نماینده آن تسلیت می گوییم و با توجه به خسارات جانی و مسکونی که به آن منطقه وارد شد لازم است مسئولان استان با جدیت به این موضوع توجه کنند و مشکلات هموطنان را رفع کنند. وزارت کشور تلاش جدی‌تر داشته باشد، کمیسیون عمران هم پیگیر باشد و در جهت رفع مشکلات مردم این منطقه تلاش کند.
• حادثه تاثرانگیز دیگر آتش سوزی مدرسه روستای شین آباد پیرانشهر رخ داد که عمیقا همه را متالم کرد در این حادثه که تعدادی از کودکان در حال تحصیل صدمه دیدند همه قلوب مردم را متاثر کرد. رسیدگی دقیق به وضع مصدومین ضرورت داشت که وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اقداماتی را انجام دادند و لازم است این دو وزارتخانه به طور جدی موضوع را پیگیری کنند. از سوی دیگر با افرادی که در این زمینه سهل انگاری کردند برخورد جدی شود و لازم است کمیسیون بهداشت و آموزش و تحقیقات بررسی های لازم را انجام و گزارشی را به مجلس ارائه دهند.

در آغاز جلسه علنی امروز حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش هم گزارشی از این حاثه آتش سوزی ارائه داد که رئیس مجلس پس از آن گفت: حادثه تلخی بوده که مردم را متاثر کرده است. باید مقصر مشخص شود و با آن برخورد شود و از اتفاقات مشاابه در آینده جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه شاید مسئولان مدرسه تجاربشان کم بوده یا دست پاچه شده اند، ادامه داد: باید با افراد متخلف برخورد شود. افرادی که آسیب دیده​اند باید به نحو درستی مداوا شوند و وزارت بهداشت و آموزش و پرورش هزینه آن را متقبل شود تا به راحتی به اجتماع برگردند. باید به این دختران توجه خاصی شود تا شرایطشان در اجتماع عادی شود.
رئیس مجلس تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات هم پیگیر این موضوع باشد و آقای حاجی​بابایی هم پیگیر باشد که سخنانشان در جلسه امروز مجلس محقق شود.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    8 0
    آخه مشکل اینه که اون افراد سهل انگار هیچ وقت پیدا نمیشن که باهاشون برخورد بشه!
  • tahereh NL ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    6 1
    بهتر و شایسته نبود که ساختار کرمایش / سرمایش مدارس ایران را نوین میکردید ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 1
    چرا مجلس دیگر خبر ندارد
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    15 2
    خب پس بر کنار کنین وزیر آموزش پرورش رو!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      4 15
      چرا وزير را بر كنار كنند؟ چرا عجولانه و از روي احساسات تصميم مي گيريد؟ كجاي دنيا يك وزير با كفايت را به خاطر چند مورد آتش سوزي در مدرسه، مصدوم شدن چند بچه روستايي كه اهميتي براي آقاي وزير و وزارتخانه اش ندارند و هزينه اضافه براي آموزش و پرورش هستند بركنار مي كنند. تازه آقاي وزير در خصوص پيچاندن نمايندگان مجلس و به تمسخر گرفتن خبرنگارها و بي اهميت جلوه دادن مشكلات تبحر پيدا كردند آن وقت شما انتظار داريد اين وزير با كفايت را بر كنار كنند؟ نكنيد اين كارو با خودتون. كمي در تصميم گيري هاتون تامل كنيد شايد به نتايج بهتري برسيد. به نظر من بهتر است به آقاي وزير ارتقاي درجه بدهند و به مقام بالاتري منصوب شوند.
  • saji EU ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    5 1
    تو رو خدا یه کاری کنیم که دیگه از این اتفاق ها نیافته فرض کنیم این بچه ها خواهر های ناز خود ما هستند که الان دیگه صورتشون سوخته اگه مسئولام رسیدگی نمی کنن الان دیگه فهمیدیم که بخاری های مدارس خطرناک هستند خودمون یه انجمنی جایی سایتی قرار بدهیم برای مدارس محروم بخاری بگیریم بخدا از خیلی کاری دیگه فوریت بیشتری داره من خودم اولین نفر هر کاری در توانم باشه انجام میدم.
  • دانش آموز IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    11 1
    لطفا بفرماييد كي و چه وقت ؟ و ايا اين برخورد جدي شامل حال حاجي بابايي وزير هم ميشود و يا اينكه فراش مدرسه را فلكش ميكنيد ؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    2 1
    ببينيم و تعريف كنيم، پيشنهاد مي شود كه وزارت آموزش و پرورش رو هم به آقاي نيكزاد واگذار كنند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    4 0
    حتما با مقصر اصلی یعنی بخاری ارج برخورد خواهدشد
  • على US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 2
    تو اخبار گفت دولت اعلام کرده تمام هزینه هایِ درمان و جراحی پلاستیک این بچه ها رو کامل پرداخت میکنه !!!!آخه دولت چی از جیبش میده که دلش بسوزه یا بهش فشار بیاد ؟؟؟همش پولِ ملتِ ایران هست . اگر راست میگند هزینه درمان و جراحیشون رو از حقوقِ وزیر آموزش و پرورش و شهردار و مدیر کل آتشنشانی اون شهر و مدیر مدرسه و مدیر آموزش و پرورش منطقه کم کنند . بخشش از کیسه خلیفه که کاری نداره . بنده هم اگر خزانه دار دولت بشم هر اداره و ارگانی هر گندی زد  ,هزینه اش رو کامل پرداخت میکنم !!!! چه غمی دارم ؟ از جیبِ ملته , مگه از جیبِ منه ؟ ظاهراً یه عده از دولتی ها خودشون رو صاحب مال میدونند و یادشون رفته که کارمندِ مردم هستند فقط نه مالکِ مال و اموالِ مردم . یه عده از کارمندامون گند میزنند هزینه ی خرابکاریشون رو از مال و اموالِ ما پرداخت میکنند .به چه حقی؟؟؟!!! چون وقتی زلزله میاد دولت خسارت میده به مردم , به خیالشون تو  این حوادث هم دولت میتونه خسارت بده !!!برایِ چی ما باید تاوانِ اشتباهات و سهل انگاریهایِ کارمندانمون رو بدیم ؟؟؟!!!! تا قرونِ آخرش رو باید وزیر و معاونش و شهردار و مدیران مسئول منطقه و مدرسه و مدیر آتشنشانی و معلم کلاس(اگر مقصر باشه) پرداخت کنه .