باشگاه خبرنگاران نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این کمیسیون استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از جلسه بررسی استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بعدازظهر فردا (یکشنبه 19 آذر ماه) در جلسه این کمیسیون موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: این جلسه در پی آتش‌سوزی یکی از مدارس شهرستان پیرانشهر که براساس آن چندین دانش‌آموز دچار سوختگی شدند و همچنین عملکرد این وزارتخانه صورت می‌گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: این گونه موارد و حوادث قابل پیش‌بینی بوده و باید از قبل تمهیدات لازم برای آن اندیشیده می‌شد .
کوچکی‌نژاد در ادامه وزارت نفت را هم دخیل در کوتاهی‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: طبق قانون، وزارت نفت مکلف است از هر مشترکی که بهای گاز دریافت می‌کند 5 تومان به وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص دهد ولی این کار را انجام نداده که خلاف قانون است.
وی تاکید کرد: در هر حال وزارت آموزش و پرورش مسئول پیگیری این مسائل بوده و باید با جدیت به این مسائل رسیدگی کند.
گفتنی است؛ هفته گذشته بر اثر آتش‌سوزی در یکی از مدارس شهرستان پیرانشهر دانش آموزان دختر این مدرسه دچار سوختگی شدند که هم‌اکنون در بیمارستان سینا در مرکز آذربایجان شرقی بستری هستند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    10 0
    عمرا این جلسات به نتیجه برسد. نهایتا سرایدار مدرسه محکوم شناخته میشه و خلاص.
  • جلي حسيني IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    3 11
    اتفاقا حاجي باباي بهترين وزير آموزش وپرورشه من با دلايل زير اين موضوع رو اثبات مي كنم 1- استخدام 40 هزار نفر از طريق آزمون و60 هزار نيروي حق التدريس 2- الكترونيكي كردن آموزش وپرورش 3- بيمه طلايي 4 تغيير ساختار درسته تو بيمه طلايي انتقادات زيادي وارده از جمله اينكه نصفش برگشت داده نميشه يا هزينه هاش پرداخت نميشه ولي اين موضوع فقط به آموزش وپرورش مربوط نميشه و سازمان تامين اجتماعي هم در اين امر دخيله نكته بعد بعضي ها عنوان مي كنند مزاياشون كم شده دليل كم شدن مزايا مربوط ميشه به قانوني كه در سال 87 با عنوان نظام هماهنگ حقوق تصويب شد وبا تصويب اين قاون تمامي مزايا از جمله بسيج فرهنگيان رتبه پاداش ضمن خدمت حذف شد كه اين هم دست وزير نيست ومربوط به قانونگذاري مجلس ميشه ايشون زحمات زيادي كشيد
    • Navid IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      1 8
      موافقم آقای حاجی بابایی جزء معدود مسئولان صاحب فکر و صاحب نظر هستند ... استیضاح ایشون انصاف نیست ...
    • فرهنگی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      3 5
      استخدام به وزیر ربط ندارد. بیمه طلایی با افزایش حق بیمه کارایی ندارد برقراری و قطع یک ماهه برای بازنشسنگان ادامه ندارد بهم ریختگی با طرح های من در آوردی و بدون برنامه ریزی از اهم کارهای ایشان است اضاقه شدن ساعات مدارس ابتدایی در طول روز و تعطیل شدن مدارس در پنج شنبه به شدت باعث کاهش کیفیت آموزش شده آیا آماری از ترک تحصیل دارید. یا از افت تحصیلی؟ هزینه بی خودی و تبلیغاتی مانند افطاری دادن و خرح های آنچنانی برای جلسات سخنرانی در استان ها را می توانید از مطلعین سوال کنید
  • معلم FR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    8 2
    هرچه زودتر بهتر. ملت ایران بی صبرانه منتظرند.