معاون رئیس جمهور می​گوید تا زمانی که می​شود مشکلی را با ارائه تذکر و یا طرح سوال برطرف کرد، نباید به سمت استیضاح رفت.

محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره اخبار مطرح شده برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: موافق هیچ استیضاحی نیستم. استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید آخرین اقدام مجلس برای برطرف کردن مشکل باشد.
وی ادامه داد: در شرایطی که برای هر مشکلی نمایندگان از تذکر و طرح سوال عبور کنند و به سمت استیضاح بروند، بی ثباتی در وزارتخانه ها حاکم می شود و عملا مشکلات مردم برطرف نمی شود.
میرتاج الدینی تصریح کرد: استیضاح وظیفه مجلس است، اما می توان مشکلات را با برگزاری نشست های مشترک و برقراری تعامل برطرف کرد.
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: مشکلات موجود در وزارت آموزش و پرورش مشکل مشترک بین دولت و مجلس است و این مشکلات به جای تقابل، با تعامل و همفکری و رایزنی برطرف می شود.
/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    23 0
    آقای میر تاج الدینی آیا این هر مشکلی است؟ یا یک فاجعه است؟
  • امین CA ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    13 0
    آقای میرتاج‌الدینی اگه وزیر استیضاح نشود و جواب گو نباشد همه افراد راغب میشن بدون عملکرد قابل قبول بیان وزیر بشن وزیر باید با برتامه ریزی برای رفع مشکلات زیر مجموعه اقدام کنه و به این ترتیب زیرمجموعه های زنجیر وار مجبور به پاسخ گویی به مراجع بالاتر از خود میشوند
  • Hamid IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    18 0
    اگر دختر جناب میرتاج الدینی جانش را در این فاجعه از دست می داد، باز هم نامش را "هر مشکلی" می گذاشت؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    22 0
    اسنيضاح ظعيف مي كنه اما عزل و نصبهاي بدون دليل نه؟؟؟؟؟؟
  • پویان US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    5 0
    ایشان یک معذرت خواهی ساده نکرد ... استیضاح هم کمش هست ... باید به نقطه ای برسیم که وزرا مرتکب هیچ اشتباهی نگردند و اگر سهوا اشتباهی رخ داد از جلوگیری آن اظهار ندامت کرده چون توانایی جلوگیری آن را نداشتند ! نمی شود که فقط ساختار را تغییر داد آقای حاجی بابای نظام آموزش را به کل تغییر میدهد اما توان جایگزینی بخاری های نفتی را ندارد !! مسخره است . او مسئول است که نظارت درستی نداشته . سند و مدرک ارائه دهد که اطلاع داشته و به مدرسه مذکور دستور تعویض بخاری داده شده از جانب مسئولان ایشان تا او تبرئه گردد . شخصی که هنوز به مسائل مهم و ضعف های نظام آموزشی آگاه نیست چگونه سمت وزیر را می خواهد به دوش کشد ! حداقل یک عذر خواهی ساده می نمود . چیزی هم از وجهه اش کم نمیشد تا آنکه با آن جنجال داغ را تازه کند
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    18 0
    به نظر شما اون کسی که استیضاح رو وضع کرد یعنی نمیفهمید که این کار باعث بی ثباتی در وزارتخانه ها میشه یا رسیدگی بهتر به امور مغفول مانده؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    20 0
    اقای میر تاج الدینی. ایا سوختن این همه کودک معصوم بیگناه رو اسمشو میذارین هر مشکل؟ ایا اگه بچه شما بین این بچه ها بود این حرفو میزدین؟
  • بدون نام US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    11 0
    با خیال راحت به مدیریت با ثبات خود ادامه دهید
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    2 0
    اولن كه اگر با ثبات بود كه تو يك هفته يك دانش اموز و دوتا معلم كشته نمي شدند دومن زنده زنده سوختن اين دختر بچه ها ادم اتش مي زنه سومن فرزند مگر نداشت صياد!
  • كمال IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب تاج الديني متاسفم از اينكه تا اين حد سطحي نگري مي فرماييد،ايا تا كنون به مسايل مبتلا به امروز اموزش وبرورش فكر كردهايد،ايا به معضلات تربيتي ناشي از تعطيلي پنجشنبه ها وتوجيهات وزير محترم فكر كرده ايد،ايا پاي درد دل معلمان ومديران مدارس كه از ناپختكي وعجولانه اجرا شدن طرح٦.٣.٣ذله شده اند نشسته ايد،ايا واقفيد كه وزير محترم در انتصابات خويش تا جه ميزان روابط شخصي خود رابر ظوابط نظام عزيز اسلامي ترجيح داده است،ايا اتهام زني وزير محترم را به نمايندكان مردم كه از ايشان انتظارپاسخگوبودن دارند مطالعه كرده ايد،ايشان منتخبين مردم را به باج خواهي شخصي وسياسي متهم وبا فرافكني زيركانه ويا.....درصدد تقابل نمايندگان ودولت وبه حاشىه امن پناه بردن خود است.