بی توجهی به اصول ایمنی و انبار کردن مواد محترقه و آتش بازی چهارشنبه پایان سال در زیرزمین مسکونی باز هم مرگ چهار شهروند بی گناه را رقم زد.

ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:57 ظهر دیروز جمعه پس از تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز انفجار مهیب در خیابان تهرانپارس، خیابان 131 بی درنگ 5 ایستگاه آتش نشانی را به همراه خودروهای پشتیان و دو نردبان هیدرولیک به محل حادثه اعزام کرد.
فتح ا... تیموری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: بر اساس اطلاع رسانی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران مبنی بر بروز آتش سوزی و انفجار از یک ساختمان مسکونی 4 طبقه، آتش نشانان در کمتر از سه دقیقه به این محل رسیدند و ارتفاع شعله های آتش به حدی بود که از فاصله دور به وضوح قابل رویت بود.
وی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت به چندین گروه تقسیم شده و گروهی از پشت بام ساختمان مجاور شروع به مهار آتش کرده و گروه دیگر پس از بررسی های اولیه به جستجوی احتمالی محبوسین در طبقات پرداختند که معلوم شد یک خانواده سه نفره در طبقه سوم و یک بانوی جوان در طبقه چهارم در آتش سوزی این انفجار مهیب گرفتار شده اند.
تیموری گفت: در تحقیقات میدانی اولیه معلوم شد نگهداری و انبار مواد محترقه چهارشنبه پایان سال درون زیرزمین این ساختمان مسکونی و جوشکاری یکی از ساکنان و ریختن مذابه های گداخته بر روی کارتن های موجود در انبار انفجارهای پی در پی را به همراه داشت و شدت آن به حدی بود که شیشه های پنجره های ساختمان های مجاور شکسته شده و به اطراف پرتاب شده بود و ساکنان این خیابان از ترس و وحشت به بیرون از منازل خود پناه آورده بودند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با شجاعت تمام و با بکارگیری تجهیزات و بستن دستگاه های تنفسی عملیات خود را آغاز کردند و با وجود خطر ریزش ساختمان از یک سو آتش سوزی را مهار و خاموش کرده و از سوی دیگر چهارنفر از ساکنان را به بیرون از محل انفجار منتقل کردند که امدادگران اورژانس پس از معاینه قربانیان، متاسفانه مرگ دلخراش سه زن و یک مرد را تائید کردند.
وی افزود: شدت این انفجار مهیب کل ساختمان 4 طبقه را به همراه زیرزمین آن تخریب کرد و دو شهروند نیز در این میان دچار سوختگی از ناحیه صورت شدند که به امدادگران اورژانس سپرده شدند.
تیموری تاکید کرد: در آستانه نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال، این سومین حادثه انفجار مواد محترقه در شهر تهران است که متاسفانه مرگ 4 شهروند بی گناه را رقم زد. متاسفانه افراد بی اطلاع و خدای نکرده مطلع برای کسب درآمد نامشروع اقدام به انبار، تولید و یا فروش این مواد خطرناک و قابل انفجار می کنند و دیده شد که یک جرقه کوچک چگونه توانست در آستانه سال جدید با مال و جان این شهروندان بازی کند و خانواده هایی را سوگوار و عزادار نماید و این فاجعه جبران ناپذیر را بوجود آورد.
به شهروندان عزیز توصیه می شود: در این ایام به رفتار فرزندان نوجوان و جوان خود بیشتر توجه کنند و چنانچه با موارد مشکوکی اعم از نگهداری، فروش و جابجایی مواد محترقه روبرو شدند مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی و ماموران سازمان آتش نشانی اطلاع دهند تا با اقدامات قانونی از بروز ضایعات جانی و مالی که غیرقابل جبران هستند جلوگیری کنند و خانواده ها و مربیان آموزشی مدارس نیز با حساسیت بیشتری بر رفتار جوانان نظارت داشته باشند تا انشاا... شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
عکسها: پایگاه خبری 125
45282

منبع: خبرآنلاین