علی اکبر ولایتی در پایان نشست با فعالان اقتصادی در مورد عدم پاسخگویی به اظهارات سعید جلیلی در جریان مناظره سوم تلویزیونی توضیح داد.

با پایان دور سوم مناظره های تلویزیونی 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری، یکی از سوال هایی که هنوز در ذهن مخاطبان آن مناظره باقی مانده، این است که چرا علی اکبرولایتی زمانی که اظهاراتش در مورد مذاکرات هسته ای توسط  جلیلی دروغ و نادرست تلقی شد، وزیر اسبق امور خارجه در مهلت زمانی که در اختیار داشت، تلاش نکرد پاسخ دبیر شورای امنیت ملی را بدهد.

این سوال را صبح امروز و در جریان حضور علی اکبرولایتی در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شده از او پرسیدیم. ولایتی گفت:"در این زمان قصد ندارم به اظهارات ایشان همانند خودشان پاسخ دهم چرا که عرصه، عرصه انتخاب مردم است و ترجیح بنده بر این است که مردم در مورد طرز و محتوای اظهارات دو طرف به جمع بندی و قضاوت برسند."

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود:"فقط باید تاکید کنم که اطلاعات بنده در خصوص مذاکرات هسته ای و تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی که در آن مناظره عنوان شد کاملا مستند و درست بود ولی حالا این که از سوی برخی دوستان این اطلاعات با چه صفتی ارزیابی می شود، در این زمان ضرورتی به اصرار بر نفی آن تلقی ندارم چرا که همانطور که بارها اشاره کرده ام مردم خودشان بر اساس وضع موجود می توانند در خصوص صحت و سقم اظهارات بنده و دیگران قضاوت کنند."

 

ولایتی در پاسخ به این سوال که "یعنی به نظر شما اطلاعات مطرح شده از سوی آقای جلیلی در مورد مذاکرات هسته ای غلط است؟" تصریح کرد:"بنای بنده در آن مناظره و در طول رقابت ها این است که با دوستان وارد مجادله نشوم، بالطبع با آقای جلیلی هم قصد مجادله و نفی و اثبات ندارم. "
3131

منبع: خبرآنلاین