تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

حجت الاسلام حسن روحانی، به عنوان یکی از روحانیون اصولگرا به دوربرگردان اصلاح طلبان برای ورود به قدرت تبدیل شده است.

سید محسن فرجادی: حسن روحانی که در انتخابات سال 76 حامی رقیب سید محمد خاتمی بود 16 سال بعد نقش منجی اصلاح طلبان را بر عهده گرفته است.

او در اولین فیلم تبلیغاتی اش در کسوت نایب رئیس مجلس پنجم که ریاست آن بر عهده حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری بود به اظهاراتی پرداخت که نمایش آن در سال 92 برداشت های خاص خودش را به دنبال دارد و  حمایت تلویحی حسن روحانی از خاتمی را در انتخابات دوم خرداد به ذهن متبادر می کند. نتیجه این می شود که شورای مشاوران خاتمی چند روز مانده به روز رای گیری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی را به عنوان نامزد مطلوب و اصلح خود معرفی می کنند.
با مروری بر مواضع و اظهارات حسن روحانی در دو فیلم تبلیغاتی اش شاهد آن هستیم که او آرای خود را در میان «اصلاح طلبان معتدل» و «اصولگرایان اصلاح طلب» می جوید.
حسن روحانی در دومین فیلم تبلیغاتی اش بدون عبا، قبا و عمامه چهره ای دیگر از خود نشان داد. عملگرایی که فارغ از ظواهر هیچ نگران آن نیست که مردم او را در فیلم تبلیغاتی اش سوار بر خودرویی شاسی بلند ببیند. روحانی بر خلاف رضایی، جلیلی و قالیباف به تهران چسبیده است و نشان نداد که برای کسب رای به همه شهرها سفر می کند و خود را اسیر خیل جمعیت می کند. او تهران گردی شبانه در بزرگراه را به خیابان گردی عارف در میانه روز و حضور رضایی در بازار ترجیح داد و از مواجهه مستقیم با مردم خودداری کرد. اگر هم مواجهه ای میان او رقم خورد هنگام سوار شدن بر خودرو بود و یازمانی که در خیابان سرنشینان یک خودروی دیگر او را شناختند و از او به خاطر مواضعش در مناظره با این جمله تقدیر کردند«شستید گذاشتید کنار!»
او در کسوت دیپلماتی که بر اساس پورتکل های مشخص عمل می کند تبلیغات انتخاباتی خود را پیش برد، با کلید نماد سازی کرد و نشان داد قشر تحصیل کرده و حاشیه نشینان سیاست برایش مهم تر است.
او حتی برای فهماندن مشکلات اقثصادی مثالی ملموس از خانواده خود زد و در پاسخ به اینکه کاندیداها گاهی اوقات صحبت‌هایی می‌کنند که انتزاعی است و مسائلی که می‌گویند شنیده‌اند و احساس نکرده‌اند، گفت: پیش از این، پولی که بابت خرجی به خانواده می‌دادیم، تا 27 روز کشیده می‌شد‌ و تا روزهای آخر این پول خرج می‌شد اما در حال حاضر پولی که قبلا تا یک ماه صرف هزینه می‌شد، الان به 10 روز هم نمی‌کشد. وقتی می گویم چرا افزایش قیمت ها را نشان می دهند.
او که با شعار« دولت تدبیر و امید» وارد میدان رقابت ریاست جمهوری یازدهم شده است نشان داد که قشر متوسط به بالای شهری را نشانه گرفته است و آرای خودش را در میان آنها می جوید.
حسن روحانی حتی برای نشان دادن عمق مشکلات اقتصادی همچون محسن رضایی عمل نکرد و از زبان «یک فعال حوزه حقوق کودکان» ضمن تاکید بر تقیدش به تخصص گرایی از کودکانی صحبت کرد که از ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین حقوق زندگی‌شان محروم هستند و حتی تفاوت جوجه کباب و کباب کوبیده را نمی دانند.
روحانی که معتقد به حاشیه نشین شدن بخش عمده ای از طبقه متوسط شهری است در «امشب شب شماست!» گفت: «در طول سالیان دراز کارم این بوده است که مدام بر روی چهره افراد نگاه کنم و ببینم که چقدر چهره‌ها گرفته و عبوس است و می‌بینیم که خنده و نشاط نیست.» 

/2727

منبع: خبرآنلاین