تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، طی سخنانی در جمع مردم زاهدان در مسجد طالقانی با اشاره به کناره‌گیری محمدرضا عارف از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولا بدانید که بنده و عارف دوست چندین ساله هستیم. آشنایی من با او از سال 55 بوده است. در دولت اصلاحات در کنار هم بودیم و هم‌اکنون در مجمع تشخیص مصلحت کنار هم هستیم.

وی افزود: به هر شهری که من و یا عارف می‌رفتیم مردم به ما می‌گفتند اتحاد اتحاد، ائتلاف ائتلاف و هر دوی ما این ندا را با گوشهایمان شنیدیم و مسئله را به بزرگان کشور آیت‌الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی رساندیم. 

اهم سخنان روحانی در ادامه می آید:

* هر دوی ما تاکید کردیم که عزیزان با هر مکانیزمی به وحدت برسند، ما هر دو تمکین خواهیم کرد و در طول این دو سه روز نیز تلاش‌ها و جلسات مفصلی برگزار شد و مشورت​های زیادی با هاشمی و خاتمی انجام دادیم. 

* تصمیم نهایی جبهه اصلاحات و جبهه اعتدال و نظر آیت‌الله هاشمی و خاتمی بر اجرای وحدت و اتحاد و ماندن یک کاندیدا از دو کاندیدا در صحنه انتخابات بود، در مجموع تصمیم گرفته شد که بنده در صحنه انتخابات بمانم و برادر عزیزم عارف بنده را حمایت و کمک کنند. بحث جلسه گذشته بر سر حسن روحانی و عارف نبود، بحث سر مسئله مهمی بود و آن اینکه با تقسیم رای‌ها دیگران در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشوند. 

* همگان دیدند که از همان ساعتها که این بحث‌ها مطرح شد، تمامیت‌خواهان گویی نگران شدند و بحث  بررسی مجدد صلاحیت مرا در شورای نگهبان در سایت‌های منصوب به خودشان منتشر کردند و بنده نیز در پاسخ به سوالی خبرنگاری در این مورد فقط لبخند زدم. 

* من در اینجا به هاشمی و خاتمی سلام می‌رسانم و گویم هیچ کس نمی‌تواند این دو نفر را عزل کند. هشت سال این عزیزان ما را تخریب کردند، اما محبوبیت آنها روز به روز بیشتر شد و من می‌گویم که دیگر تهمت زنندگان و دروغگویان جای پایی در این کشور ندارند. من به شما می‌گویم که برای نجات این کشور راهی جز وحدت، اتحاد و یگانگی نداریم ما باید همه زیر یک خیمه قرار گیریم. عزیزان من با افراط‌گری‌ها به جایی نخواهیم رسید و این اعتدال است که پیروز نهایی خواهد بود.

* افراطیون و خودسرها درس لازم را در 24 خرداد از ملت خواهند گرفت. بنده خیلی از خواسته‌هایی که شما می‌گویید و نمی‌گویید و نیازی هم نیست که بگویید می‌دانم چیست و اعلام می‌کنم که افراطیون فقط به شما ظلم نکردند به رهبری و دین و مقدسات کشور هم ظلم کردند.  

* بنده با تمرکزگرایی موافق نیستم و امیدوارم مدیران بومی استان بهتر اداره می‌کنند ما برای کشور توسعه یافته نیاز به همدلی؛ وحدت و انسجام  و یکپارچکی داریم و نباید وقت‌مان را برای اختلاف تلف کنیم.

* توصیه می‌کنم که اینقدر جلوی پسران و دختران ما را سد نبندید. زنان و دختران ایرانی اهل عفت و پاکدامنی هستند؛ ایرانیت ما، اسلام ما و مذهب ما همانگونه که در مردان جاری است، در زنان هم جاری است.

* ما همه در کنار هم قرار خواهیم گرفت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مشورت‌های ‌آیت‌الله هاشمی و خاتمی را سرلوحه خود قرار خواهیم داد.

* من به همه اعضای ستاد عارف در سراسر کشور درود و سلام می‌فرستم و به آنها می‌گویم همان‌طور که ما دو نفر تسلیم بزرگان شدیم آنها نیز تسلیم نظر بزرگان شوند و به فکر پیروزی باشند. 

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    همه باهم به سوی ایرانی سر بلند با روحانی
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    حالا که دکتر عارفه شریف مردانگی کردن و به خاطر ما این بزرگواری کردن انشالله به حق آقا امام زمان عج حجت اسلام والمسلین حسن روحانی پیروز انتخابات بشه و رئیس جمهورمون شه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    220 9
    اينك كه دکتر عارف صميمانه رداي خويش در قامت اصلاحات را بر دوش گفتمان توامان اصلاحات و اعتدال نهاده است، سوگند مي‌خورم كه پاسدار راستين قانون اساسي و انديشه‌ها و دغدغه‌هاي گفتماني همة ملت ايران باشم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    زنده باد خامنه ای ..پاینده باد روحانی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    دکتر برو که پشتیتم ... و آفرین بر عارف
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    17 1
    تعداد رای دهنده بیشتر یعنی پیروزی دکتر روحانی
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    "سر اومد زمستون شکفته بهارون گل سرخ خورشید باز آمد و شب شد گریزون" دوباره 2 خردادی دیگر میسازیم
  • s A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    165 6
    خدا وکیلی به حرفایی که می زنی پایبند باشیا ..................
  • نیلوفر EU ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    این فقط رد گم کنی ست. فکر کرده با این حرفها که من از رهنمودهای رهبر استفاده می کنم میتونه مردم را فریب بده. هنوز نامردی های اصلاح طلبان در مقابله با رهبر در سالهای دولت خاتمی و سال 88 یادمان نرفته
    • ایرانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
      15 4
      برو دکتر
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    37 66
    سياست هاي بنيادي نظام در اختيار رهبر معظم انقلابه. هر كي رييس جمهور بشه فرقي نداره حتي به نظر من فرقي بين جليلي و روحاني نيست كه كدام بياد سر كار
  • reza IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    الان که دارم مینویسم اشک در چشمهایم و بغض در گلو دارم. دانشمند بزرگ، مرد اخلاق، شهرونن قانون مدار و مدیر لایق جناب آقای دکتر عارف که فرد کم نظیر برای اداره بالاترین پست اجرایی ایران عزیز از صحنه رقابتها کنار رفت. ما برای احترام خاصی که برای ایشان قائل هستیم روز جمعه به پیام او لبیک میگوییم وبه آقای روحانی رای میدهیم امیدورایم رئیس جمهور منتخب از برنامه ها و شخصیت والای دکتر عارف عزیز در کابینه اش به بهترین نحو استفاده کند آمین
    • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
      4 26
      ایشون به نفع روحانی کنار نرفته
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    6 24
    آخه از کجا مبدونید که روحانی رئیس جمهور می شود ؟ باز شروع به فتنه بنفش کردید ؟
  • s IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    23 1
    آذربايجان طوفاني روحاني روحاني