احمد دهقان نویسنده رمان «سفر به گرای 270 درجه» می‌گوید که داستان‌هایش گاهی با عکس العمل‌های تندی مواجه شده‌اند و کار حتی به تهدید و تکفیر هم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او که در نشست نقد و بررسی رمان جدیدش «بچه‌های کارون» سخن می گفت، افزود:««برای مثال پس از انتشار داستان «من قاتل پسرتان هستم»، وقتی مازیار میری تصمیم گرفت بر اساس این داستان‌ فیلمی به نام «پاداش سکوت» بسازد، عده‌ای داد و بیداد به راه انداختند و حتی به وزیر وقت ارشاد نامه نوشتند و تهدید کردند که در صورت ساخته شدن این فیلم، کفن‌پوش به خیابان آمده و جلوی ساختمان وزارت ارشاد تحصن خواهند کرد.»

 دهقان ادامه داد:«علت چنین واکنش‌هایی به خاطر این است که برخی این داستان‌ها را غیرواقعی قلمداد می‌کنند و آن را مغایر با ارزش‌ها و حقایق جنگ تحمیلی و تاریخ می‌دانند.

ابن نویسنده اضافه کرد: «البته بعضی از آن افراد که مرا به ضدیت با ارزش‌های دفاع مقدس متهم می‌کردند، وقتی در سالن سینما فلسطین از زبان سردار مرتضی قربانی شنیدند که در جنگ ما چنین واقعه‌ای رخ داده، از مواضع خود دست برداشتند». 

ماجرای داستان من قاتل پسرتان هستم مربوط به رزمنده‌ای است که مجبور می‌شود در یک موقعیت خاص و دشوار، همرزم مجروح خود را به شهادت برساند . سال‌ها پس از این ماجرا واقعیت را برای خانواده همرزمش بازگو می‌کند.

مشروح این نشست را می‌توانید فردا در خبرآنلاین بخوانید.

5757

منبع: خبرآنلاین