برای اینکه بهره‌وری خود را افزایش داده و کارایی خود را بهینه کنید؛ کافی است دستی به سر و روی محیط کارتان بکشید. با سه راهکار ساده می‌توانید راندمان کاری خود را بهتر کنید.

محمود حاج‌زمان: هیچ چیز بدتر از نشستن در اتاقکی کدر و خسته کننده نیست. اگر قرار باشد 40 ساعت در هفته را داخل مکانی واحد سپری کنید؛ هم به خاطر سلامت روان خودتان و هم به خاطر منافع شرکتی که در آن کار می‌کنید، بهتر است این محل دلپذیر و خوشایند باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که چیدمان و تزئین دفتر کار می‌تواند هم از نظر سلامت روان و هم از نظر بهره‌وری باعث ایجاد تفاوت شود؛ و دقیقا به همین دلیل است که شرکت‌هایی مانند گوگل خیلی راحت پرداخت هزینه‌های خوشایند ساختن محیط کاری کارمندانشان را تقبل می‌کنند.

حتی اگر فضای کار شما چندان بزرگ و جادار نیست، با اندکی تغییرات ساده می‌توانید رنگ و رویی تازه به آن ببخشید. سایت 99U فهرستی از آخرین یافته‌های «دانش چیدمان دلپذیرترین و کارآمدترین فضای کاری ممکن» را تهیه کرده است. در ادامه چند راهنمایی آن را با هم مرور می‌کنیم.

 

محیط کارتان را تزئین کنید

نتیجه مطالعه‌ای که سال 2010 / 1389 بر روی کارمندان دفتری ساکن لندن انجام شد نشان داد که اجازه دادن به کارمندان برای تزئین دفتر کار خود با هر تعداد درخت و تابلو که می‌خواهند، باعث افزایش بهره‌وری به میزان 32 درصد در مقایسه با گروه‌هایی می‌شود که از این امکان برخوردار نیستند.

طبیعت را به محیط کارتان بیاورید

تحقیقات نشان داده‌اند که حضور گیاهان در دفتر کار، توانایی شما را برای تمرکز کردن در بازه‌های طولانی‌تر بهبود می‌بخشد، و باعث کاهش استرس می‌شود. پس شاید بد نباشد که فردا با خودتان یک گلدان به اداره ببرید.

وسایل را گرد بچینید

خطوط منحنی به طور طبیعی جذابیت بیشتری برای انسان دارند. نتیجه مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که فضاهای منحنی شکل در مقایسه با فضاهای مستطیلی زیباتر دیده می‌شوند. مطالعه دیگری نیز نشان داده بود که اثاثیه گرد در مقایسه با اثاثیه‌ای با لبه‌های صاف خوشایندتر و راحت‌تر به نظر می‌رسند.

برای خواندن سایر راهنمایی‌ها به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

53275

منبع: پاپ ساینس